måndag 27 juli 2009

Kan ej sova.


Ligger just nu i min säng och kan inte sova så tänkte jag kunde ta och skriva några rader.

Har nu haft blogg o tre dagar och även skrivit i tre dagar - än så länge ser det lovande ut..!

Denna dagen har varit mycket trevlig! Skulle åka till ett litet ställe som heter Sjövik med familjen. Vet inte hur man ska beskriva Sjövik faktiskt. En liten byhåla inte så långt ifrån Lerum kanske? Hur som helst tycker jag att det är en mysig liten håla. Alla känner alla vilket gör att skvallret är igång både natt och dag. Man kommer aldrig hem ifrån Sjövik utan att ha fått höra både det ena och det andra intressanta skvallret. Det är lite roligt tycker jag, att höra på allt sjukt folk har att berätta om grannar, kompisar, föräldrar osv. Dock vet jag inte om jag hade tyckt det var så roligt om jag faktiskt bodde där.
Hur som helst... Det började med att vi åkte och hälsade på Lotta och Stefan. Mamma och Lotta har känt varandra sedan de var jättesmå och bodde grannar. Eftersom att de är "ensambarn" båda två så har de enda sedan de var små varit som systrar. Detta gör att deras barn känns lite som kusiner. Även om vi inte delar samma DNA över huvudtaget känns det verkligen som att vi är en enda stor familj. Det var jätte mysigt att träffa dom då det var ett himla tagsedan vi sågs sist! Lotta blev tokig på mig och syrran som kom hem till henne och var hungriga, så det första hon gjorde var att ställa sig och laga mat åt oss. Tack för det Lotta.

Efter ett herrans massa skvaller och annat skoj så åkte vi vidare hem till Skoglund som består av Annelie, Catrine, Emma och lille Oskar. Där blev vi bjudna på god grillad mat. Jag, Frida, Emma och Emmas kompis Eric spelade kubb. Jag och Eric vann såklart! En av gångerna...
Efter en mysig kväll där åkte vi sedan hem. På hem vägen fick jag ett samtal ifrån min kompis Jesper. Han var ute och gled runt med husbilen tillsammans med Dennis och Fjonken. Så när jag väl kommit hem (00:30 ungefär) så kom dom ner och snackade lite. Inte träffat dem på si sådär en månad så det var riktigt kul att ses.

Måste säga att jag varit en fruktansvärt dålig kompis det sista när det gäller dom... Varit väldigt frånvarande och inte hört av mig på flera veckor. Detta måste ändras! Tyvärr är det väl så att man ibland glider ifrån varandra. Men det är i alla fall viktigt att man vet om att man faktiskt finns där för varandra ändå och att man ställer upp för varandra. Det ska ni veta, alla ni som jag kanske inte hör av mig till så mycket längre - jag kommer ändå alltid finnas där, även om jag inte hör av mig, svarar på alla sms och inte hör av mig varje dag. Då och då kommer folk in i dåliga perioder, då man inte mår så bra och inte är på topp hela tiden. Jag har väl lite granna hamnat i en sådan nu. Vill ha förändring! Inte leva samma liv som jag gjort varje dag i ett år då exakt samma saker hänt hela tiden. Jag säger inte att jag inte haft kul detta året, för kul är det enda jag haft! Hela tiden. Nu är det kanske dags att ta tag i livet också, dags att börja satsa på skolan och framtiden och inte bara flänga runt och inte göra någonting i princip. Det är slappt som fan att leva det livet, det är det. Men som sagt, man behöver ha lite förändring ibland!

Jag gillar bilden, men funderar på om det verkligen stämmer, och inte är tvärtom - att det är jag som svikit..?

Jäklar, nu blev det att jag skrev mycket mer än jag tänkt!

Dags att försöka sova nu!

xoxo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar