söndag 20 december 2009

4e advent!

Jaha, då var det sista advent och julafton är verkligen nära. Jag har inte lämnat sängen än så länge men jag hör att pappa håller på och donar på nedevåningen. Antagligen gör han någon god adventsfrukost :) Man kan ju i alla fall hoppas....

Igår åkte familjen inklusive Tobbe till Sjövik då mammas kompis Annelie skulle ha fest för att fira sin födelsedag. Det var trevligt! Hade enorma problem med magen dock under hela kvällen och kunde inte riktigt slappna av. Kändes som om blindtarmen skulle spricka vilken sekund som helst ungefär. Men annars var det väl trevligt. Massvis med barn som tjoar och har sig och cirka 20 vuxna som dricker alkolhol. Jag tror de flesta kan se ungefär hur kvällen såg ut. Ett tag satt jag med två ungar i knät som var trötta och ville sova. Min syster hade feber så vi bestämde att vi skulle bli tidiga denna kväll. Pappa skulle köra hem så vi åkte vid tolv. Fick dock inte med oss mamma och Tobbe som bestämde sig för att sova över. Så hem åkte vi med en betydligt med rymlig bil och skönt var väl det. Men nu vill jag att mamma ska vara hemma när vi ska äta frukost. Men hon ligger väl och sover i någon liten vrå hemma hos annelie eller så är hon vaken och sjukt bakis ;-) Måste säga att jag ÄLSKAR Maria, mammas bästa kompis. Hon är så himla rolig och snäll! Man skrattar alltid när man är i närheten av henne! Mamma har allt lyckats med sina val av vänner iaf.

Idag måste jag städa. Verkar som om Felicia, Gerke och Rickard ska komma hit så det behövs verkligen städas i mitt rum. Tar inte in någon i detta rum som det ser ut nu. Kläder överallt och dammråttor under sängen. Jippie! Jag hatar att städa... Men vad gör man inte för sina vänner?

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar