måndag 21 december 2009

Snö!

Åh! I morse vaknade jag av att det var massvis med snö ute. Det är så himla vackert tycker jag. Men det såg fruktansvärt kallt ut och jag var inte alls sugen på att bege mig till Högsbo/Frölunda för att kolla när nästan alla elever (förutom vi som valde att vara åskådare) på skolan spelade beachvolleyboll. Min syster vaknade ungefär samtidigt som mig och hon frågade om inte hon och jag skulle stanna hemma från skolan idag och tända en brasa och bara ligga framför den öppna spisen hela dagen. Men jag fick vara den förståndiga och vuxna i det hela och säga bestämt att både hon och jag skulle pallra oss iväg varesig vi vill eller inte!

Är jag inte förståndig ibland då eller? ;-)

Beachvolleyboll grejen var inte så himla kul. Jag och Gurpan kollade ett tag men bestämde oss sedan för att åka hem och göra lite nytta istället för att sitta och glo på 300 utklädda elever som jagar en boll. Nyttan jag gjorde var att jag somnade på golvet framför spisen. Så jag fick väl ungefär det som min syser ville ha det, medans hon var i skolan! Haha på henne säger jag då! Den nyttan jag egentligen tänkte göra var att plugga svenska. Men som tur var fick jag gjort även det på kvällskvisten.

Kollade för övrigt på Anna Ankas Jul. Altså jag vet inte riktigt vad jag ska säga... Tror att hon är rätt smart och trevlig egentligen men att hon vill framstå som en bitch. Det är vad jag tror i alla fall. Vad tror du?

Jag har varit på jättebra humör nu de sista två dagarna :) Jag hoppas verkligen inte att det förstörs nu såhär dagarna innan jul. Men varför skulle det göra det? Har ju underbara folk runt omkring mig. Nu är jag verkligen taggad för julafton. Kan knappt vänta tills jag får riva upp pappret runt mina julklappar. Det ska bli nice. Sedan blir det ännu mera nice med mellandagsrean! Hoppas på att hitta något till nyår då...

Imån är det julavslutning i skolan! Sedan ska jag möta Felicia i stan och gå runt där ett tag och till sist ska jag skriva klart en uppsats som ska vara inne imån klockan 24:00.

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar