torsdag 17 december 2009

Förtränger att julen är på ingång.

Shit, här sitter man exakt en vecka innan julafton och känner ingen som helst stämning alls. Visserligen lyser julstjärnor och adventsljusstakar överallt, julgranar börjar finna sig till rätta i de flesta husen och julmaten har börjat göras men ändå?! Jag är inte alls taggad för julen. Missförstå mig inte, jag tycker att det ska bli trevligt med julafton, men det känns som om något fattas. Om det är en person eller något annat vet jag inte. Förmodligen flera personer i detta fall..

Julafton är en högtid då man vill att alla nära och kära ska vara med. Men det går inte alltid.. Vissa personer går bort och andra är inte längre en del av ens liv.

Julafton kommer se ut exakt likadant detta året som alla andra sedan min mormor gick bort (förutom den julaftonen vi spenderade på en busshållplats i Australien då ;) ). Jag och min familj inklusive morfar åker hem till min farmor och farfar för att fira med dem och min farbror Martin. Jag älskar allihop och jag skulle inte vilja att det var annorlunda, förutom på ett plan. Jag önskar att det fanns lite mer släktingar, att jag och min syster hade några andra i samma ålder att njuta av denna dag med. Nu är det inte så och kommer aldrig att bli så så det är egentligen inte ens någon idé att spekulera i det. Men det är bara hur jag känner. Det är trist att folk har gått bort under årens gång och det är trist att folk har försvunnit åt andra håll.
Jag ska inte gnälla, det finns folk som har det värre. Det finns folk som inte firar julafton alls och det finns folk vars hela familj dött i krig och sjukdom. Så nu ska jag sluta gnälla och se det posivit istället. Julafton kommer bli en mysig kväll men min älskade släkt (den lilla jag har) och jag kommer få en massa fina julklappar.

Vad har jag då önskat mig? Jadu.. Detta året har nästan varit svårast hittills. Varit helt tomt i skallen på mig. Inte haft en enda sak jag önskat mig. Men har lyckats komma på några saker.
Min önskelista lyder:

  • Epilator
  • Klocka från Triwa
  • Piercing i naveln (jag vet jag är lite efter men har inte vågat innan)
  • Läppbalsam från Bodyshop
  • Pengar
Det var väl det. Något annat har jag inte kommit på.

Idag har jag förövrigt varit hos frisören. Jag bestämde mig för att klippa bort min fula utväxt och mina slitna toppar och ta tillbaka min frisyr från förra sommaren. Nu är det alltså page "a la Vickan Beckam" style på det hela. Färgade det en aning mörkare och resultatet blev riktigt bra :) Felicia var med och stöttade mig igenom nervositeten. Vad kan vara bättre än att ha med sig en bliviande frisör liksom? ;)

Nu blir det sova! Ska vara i skolan klockan 08.00 i morgon bitti för att skriva ett prov. Sedan på eftermiddagen ska jag hem till min älskade vän Sarah och hennes älskade mamma Carina och lillebror David. David kommer tycka det är lika roligt som vanligt att jag kommer..! Haha. Jag var så jävla jobbigt mot honom när vi var små så det är inte sant! Jag sa alltid att vi skulle gifta oss och jag tjatade om allt annat mellan himmel och jord också för den delen. Tror tyvärr inte att han lyckats förtränga allt detta ännu. Men sist jag träffade honom bjöd jag och Sarah honom på pepparkaksdeg - förhoppningsvis fick han lite högre tankar om mig då.

Helgen är förövrigt fullspäckad. Imorgon ska jag som sagt till Sarah. Blir att sova över där. På lördag ska jag försöka hinna hem någon timme på dagen och städa innan det bär av till Sjövik för att fira Annelie som fyller år och träffa hela tjocka barndomsgänget! Det ska bli trevligt. Har jag tur hinner vi också bort till en annan familj i Sjövik för att umgås med dem ett tag. Deras barn är som mina kusiner och mamman i familjen är som mammas syster nästan. Anna, den äldsta dottern har två barn som jag träffat alldeles för lite! Den yngsta har jag inte träffat över huvudtaget och det skulle jag verkligen vilja försöka göra på lördag :) Ska sova i Sjövik och åka hem på söndag. Mamma, pappa, Anders och Annelie har fått försig att familjer med alla barn ska åka till skogen runt landvetter och hugga gran. HUGGA GRAN!?!?!?! JAG?!?! Blä. Traska över berg och mossor för att hugga ner en gran jag lika gärna jag köpa på ica maxi? Nej tack. Men får väl göra det för mina kära föräldrars skull och för Anders, som anstränger sig så mycket och som är så snäll :) Sedan ska jag även hinna träffa Gerke, Felicia och Rickard. Ja, det är en hel del som ska hinnas med.

Bäst att sova nu så jag orkar!

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar