fredag 25 december 2009

Juldagen!

Julafton är över och jag måste faktiskt säga att det var riktigt mysigt!
Vaknade på julaftons morgon av att det låg lite julklappar utanför min sovrumsdörr.

Fick bland annat denna, synd bara att jag klippte av mig hälften av allt mitt hår dagen efter att mamma köpte den. Men det växer väl ut och så småningom kan jag se ut som en liten krulltott! Ett par jättemysiga vita mjuka strumpor låg även utanför min dörr, ett shampoo från TreSemme (syrran fick balsamet), strumpbyxor och lite andra nödvändigheter.

Självklart blrjade man redan nu längta efter kvällens paket från Tomten ;-)

Åt julfrukost tillsammans med familjen, sedan blev det att duscha, testade de nya hårvårdsprodukterna och det är verkligen något att rekomendera! Sedan blev det att bara mysa sig egenom förmiddagen för att sedan sätta oss i bilen och åka upp till farmor och farfar. Hade även med oss morfar i bilen så den var ganska proppfull av människor och julklappar vill jag lova!
Då vi tyärr inte har någon större släkt så är våra julaftonar inte dirket fyllda av människor. Efter att min mormor dog är det bara jag, min syster, våa föräldrar, morfar, farmor, farfar och en av mina två farbröder. Det är väl lite trist att inte fira med kusiner i sin egna ålder eller syssligar som många andra gör. Men å andra sidan blir det ju mer fokus på mig och min syster då vi är de enda "unga" och de som mest uppskattar spektaklet! Man får alltid vara lite positiv.. ;-) Det vore ju förfärligt om massa andra barn skulle vara där och vi skulle fått dela med oss av uppmärksamheten och kärleken!

Julmiddagen var väl som alla andra julmiddagar antar jag.... Överdrivet mycket mat i alla dess former helt enkelt! Jag nöjde mig med 7 kötbullar och rödbetssallad. Lite i protest kanske, jag vet inte. När jag tänker efter tog jag även någon liten sillbit också, sedan fick det räcka! Det som var mest intressant var vad som låg under granen! Eftersom jag önskat mig en klocka i flera, flera månader så var jag väldigt spännd över att se om jag skulle få den. Och det fick jag! Min lilla pärla som jag önskat mig så mycket sitter nu äntligen runt min handled! Lite väl mycket kärlek i den meningen kanske.... Lät typ som om jag fick en hundvalp eller något. Men det hade jag verkligen inte blivit lika glad av. Utöver det fick ja även epilatorn jag önskat mig. Nu i efterhand vet jag inte om jag håller mig fast vid, eller tar tillbaka den önskan. Det är ett riktigt tortyrredskap ska jag vänligen be om att få tala om! Testade den på benen i morse och jävlar va det kändes! Det är ungefär som om hundra pincetter drar upp håren på benen samtidigt, plus lite värre! Men jag är jätteglad över den , i sinomtid kommer jag vänja mig vid helvetet så att säga!

Jag fick även en hel del pengar, ett presentkort på UVX så jag kan pierca min navel som jag så länge velat men inte vågat. Av syrran fick jag ett svart gina linne som jag verkligen behöver och så fick jag ett läppbalsam från The Body Shop! Fick produkter från Bobby, ni vet han "kändisfrisören". Det var väl ungefär det plus lite annat smått och gott.


Denna epilatorn fick jag alltså. Känns som den kommer bli min bästa vän och värsta fiende ungefär...!


Jag älskar dessa läppbalsamen! Papaya ska det vara!

Idag har jag och pappa kollat på sagan om ringen. Det är lite av en jultradition för oss. Kanske inte just Sagan om ringen men att ligga i soffan hela juldagen och glo igenom massa filmer, det är tradition! Blir en lugnt kväll ikväll. Blir att gå upp tidigt imån och åka in till stan med Felicia. Jag ska pierca mig och sedan blir det att kolla mellandagsrean!

puss på rumpan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar