måndag 14 december 2009

Måndagar borde tas bort från kalendern!

Alla måndagar är skit, men denna tog nog priset för att vara den sämsta på länge!
Började med att jag inte kunde sova i natt. Tror jag somnade runt tre tiden, efter att ha legat och vridit och vänt på mig i flera timmar. Självklart vaknar man en timme senare av att katten står utanför sovrumsdörren och skriker för att hon vill ut. Då är det bara att pallra sig upp ur sängen och släppa ut det feta helvettet (förlåt katten, du är oftast den underbaraste varelsen jag vet, men INTE på natten). Sedan var det bara att på nytt försöka sova, vilket jag inte lyckades så jättebra med. Somnade väl efter ytterligare en timma. Kändes som om jag sovit tio minuter när klockan började ringa klockan nio. Supertrött och superförbannad gick jag upp och började göra mig i ordning. Fick snart intygat att trötthet och hala trappor inte är en bra kombination. Jag halkade till och stöp ner för hela trappan och landade på rygg samt armbåge. AJ! Blev förbannad och låg och skrek en stund för mig själv (tur att ingen annan var hemma).

I skolan blev det inte dirket bättre. Skulle ha seminaruim i engelskan. Sitta i grupp och prata om en novell man läst och disskutera olika engelsktalande länder. SYND ATT JAG INTE LÄST NÅN JÄVLA BOK! Har haft en bok liggandes på mitt sängbord i över en månad men har inte haft tid att läsa den. Har nämnligen varit tvungen att läsa en svenska bok på 550 sidor utöver det PLUS 75o334562 läxor! Fick göra så gott jag kunde. Via internet tog jag reda på massa information om boken och sedan hittade jag på lite själv. Det är något av det värsta jag vet, att hitta på och ljuga om sådant. Hade extremt dåligt samvete och skulle helst av allt vilja be min lärare så hemskt mycket om ursäkt för min dåliga planering och mina påhitt. Men det kan jag ju inte göra....
För att kompensera detta ska jag plugga gärnet hela kvällen, och resten av veckan med för den delen. Inga mer påhitt och inget mer slarv! Dumma mig.

Nu är jag i alla fall hemma från skolan och inga mer oturheter har inträffat mig hittills iaf.. Ska nog ligga stilla i sängen resten av kvällen för att minimera risken att trilla i trappan eller någon annan stans för den delen.

Tjolahopp tjolahej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar