onsdag 9 december 2009

Tisdag

Gårdagen bjöd på väldigt blandande känslor. Försov mig till första lektionen, kom till skolan lagom till tyskan, sedan var matten inställd och det var även psykologin. Härdade ut halva information layout lektionen men sedan gick jag hem efter att nästan ha spytt inne på toaletten och svettats lika mycket som om jag vore fullt påklädd ute i Afrikas öken eller något. Åkte alltså hem och la mig. Somnade en kvart innan mamma och pappa kom hem från jobbet. Och det var endast den kvarten jag fick sova.... När pappa kom hem praktiskt taget sprang han in i vardagsrummet, där jag låg och slumrade så sött, för att göra rent i kaminen. Damsugaren drogs fram och taklampan skruvades upp på max. Vill inte påstå att min huvudvärk direkt blev bättre av detta.
Det finns ingenting som gör mig så sur som när jag blir väckt vid fel tillfälle. Eller förresten, när jag blir väckt över huvudtaget! Jag blir en ragata gånger 1000! Jag blir ibland rädd för mig själv hur sur jag blir. Jag försöker alltid lugna ner mig själv så mycket det bara går men för det mesta lyckas jag inte och istället får dem som är i min närhet utstå de mest hemska anklagelser och dumma ord från mig.

Piggnade dock till ganska fort när det plötsligt bestämdes att jag och pappa skulle på hockey. J ringde nämligen och frågade om vi ville ha två biljetter. Så helt plötsligt skulle vi åka till scandinavuim om 45 minuter. Vakten vi skulle hämta biljetterna hos var helknäpp. Jag kan inte se framför mig en vakt med humor. För mig är vakter sura gamla gubbar utan någon som helst humor. Men denna vakten var inte som jag väntat mig. Han var ung, skämtade och var inte alls som jag väntat mig helt enkelt. Matchen i sig var väl inget att hänga i granen precis. 1-0 till Luleå i första perioden, 2-0 i andra, men i tredje kom frölunda allt in i matchen! Efter fulltid stod det elt plötsligt 2-2 och i förlängningen blev det äntligen vinst till Frölunda. Så efter 4 tänder utslagna på en kille i frölunda, blod på isen, och två blödningar i knäna på en annan frölunda kille blev det vinst och vi kunde glatt åka hem igen :)

Idag ligger jag och gottar mig i soffan, har kollat på Melrose Place, Andra Avenyn och ny ligger jag och lyssnar på musik. Gjorde egen chailatte förrut också, måste säga att den jag gör själv är godare än den på Espresso House, inte lika söt och får mig inte att må lika illa efteråt.
Är inte helt frisk och stannade därför hemma idag. Antagligen har jag fått tillbaka mitt magsår, så det blir väl snart att börja knapriga äckliga tabletter igen.. Kul att jag är en av de få som får magsår i denna åldern. Det är egentligen ngot man får som mycket äldre. Varför ska jag alltid drabbas av allt? Vad har jag gjort för fel? Får nog börja källsortera eller något, kanske jag blir en bättre människa då och slipper synda? ;-)

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar