onsdag 30 december 2009

Mot 2010!

År 2009 börjar gå mot sitt slut nu. Det är bara ett dygn kvar tills det nya året börjar. Det är helt sjukt hur fort tiden går! Jag blir nästan rädd. Känns som om tiden kommer gå jätte fort tills dess att jag ligger på min dödsbädd, förhoppningsvis i 80 års ålder, och ser tillbaks på mitt fina men korta liv! Vi lever allt för kort tid, det finns så mycket som borde göras men som antagligen inte hinns med. Därför borde man genom hela livet göra det man själv vill, inte styras av någon annan. Man borde ta varje tillfälle till att vara lycklig, till att älska och att älskas. Livet är för kort för att hata, kriga, vara olycklig och framför allt inte göra det man själv vill!

År 2010 lär bli ett bra år. Då blir jag 18 år vilket betyder krogen och körkort! Hoppas på att skaffa mig ett jobb så man kan åka utomlands och även ta sig en roadtrip när körkortet har tagits! Ett bra år väntar, helt enkelt! Några nyårslöften blir det inte. Dem hålls ändå inte och jag vet faktiskt inte vad det skulle vara i så fall.

Något som jag dock skulle vilja göra under det nya året är att ändra lite på min blogg. Jag skulle vilja ha en röd tråd genom hela bloggen, alltså ha ett specifikt ämne som mina texter kretsar runt hela tiden. Vill skriva om något som berör och som kan hjälpa människor. Men lat som jag är lär väl inte detta inträffa. Skulle vilja skriva om min kamp tillbaka till "livet" i detalj. Skulle vilja berätta om hur jag var nära att förlora mitt liv och om hur jag kämpade som ett djur för att bli frisk från den hemska sjukdomen. Om folk som idag är i samma situation som jag var i då skulle läsa det skulle det kanske kunna hjälpa. Det är verkligen något jag skulle vilja göra, något viktigt, något som hjälper människor. Men jag minns inte så mycket från den tiden och vet inte om jag orkar gräva mig tillbaka ner i sjukdomen.
Kanske år 2011? ;-) Kanske aldrig... Kanske långt fram i framtiden. Men någon gång vill jag i alla fall i detalj återge min historia för att hjälpa tjejer i samma situation, för vad kan kännas bättre än att veta att man gör någon nytta? Att man hjälper människor som verkligen behöver hjälp? Att man räddar liv?

Ett riktigt gott nytt år önskar jag hur som helst alla fina människor!
Drick mycket champange på nyår och fira in det nya året med dem ni älskar!
Det tänker i alla fall jag göra!

puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar