måndag 17 augusti 2009

Jahopp... Då har man spenderat två dagar med att plugga. Det har gått förvånansvärt bra, är ganska nöjd med min insats! Svårt att ta tag i alt sådant igen efter över två månaders ledighet, men ett måste är ett måste... I morgon blir det att åka in en sväng till skolan och göra ett prov som jag missade förra terminen och efter det har jag ytterligare en och en halv veckas sommarlov! Känns faktiskt inte så farligt att skolan börjar snart igen. Kan vara ganska skönt med ite rutiner - åtminstånde för min hälsas skull.

Jag kan inte förstå hur svårt det kan vara för folk att förstå saker å ting ibland. Hur många gånger måste man egentligen förklara en och samma sak för att folk ska fatta!? Jag är som jag är och jag har vissa åsikter och viljor, sluta försöka ändra det...

Idag beställde pappa en ny mobil åt mig så förhoppningsvis kommer den i morgon. Äntligen blir jag av med den rosa lilla skrutten som jag på så många sätt lyckats göra sönder. Den får gå i arv till syrran nu istället. Grattis till henne!

Just nu sitter jag och funderar på en av mina allra bästa vänner, Sarah Hansson. Det suger att vi inte haft alls lika mycket tid åt att träffas sedan vi började på olika skolor förra hösten. Men jag älskar henne och kommer alltid finnas för henne när hon behöver mig! Allt hon gjort för mig uppskattar jag så enormt mycket. Hon var med och tog hand om mig när jag var som sjukast. Hon kommer ihåg mer av mitt liv under det året än vad jag själv gör. Största delen av den tiden är helt svart för mig, jag minns inte mycket. Bara stora saker som hände men inga mindre händelser. Det är Sarah som hjälpt mig att fylla i alla frågetecken, hjälpt mig att minnas! Nu åker hon bort ifrån mig i två månader och jag önskar henne all lycka! Gud vad jag kommer sakna henne när hon under två månader seglar om kring i Europa med sin klass!

Nu ska jag kolla igenom papprena en sista gång tills i morgon.

xxx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar