torsdag 27 augusti 2009

Torsdag..

Är så himla glad för Jessicas skull som födde dottern Isabelle den 4 augusti. Kul att man fick ta del av denna nyhet och jag önskar verkligen Jessica och hennes nya familj all lycka i framtiden.
Självklart suger det att hennes relation med min farbror tog slut, det gjorde ju även att vår fina relation tog slut.. Tråkigt att inte kunna prata med henne något mer för hon var verkligen till stor hjälp när hon var delaktig i vår familj. Hon stöttade mig och min syster när min mormor dog och hon tog med oss på massa kul saker! Men vissa saker tar slut och det är bättre att fokusera på nuet!

Måste även skänka en tanke åt alla som idag och många dagar framöver kommer att sörja bortgången av Stina. Mammas ingifta moster, mina sysslingars mormor/farmor och den fantastiska Rolfs fru.. Fick nyss höra den tråkiga nyheten av mamma och jag sörjer tillsammans med resten av släkten.

I morgon är det dags för skola igen. Fan va kul! Eller kanske inte.. Det ska bli ganska skönt att komma in i rutinen igen men åh vad jag kommer sakna sommarlovet! Men jag har ju mina sköna tjejer med mig i skolan hela dagarna så det gör ju i alla fall dagarna lite roligare :) Men fyfan vad jag bara önskar att man hade sommarlov hela tiden! Jag saknar Tylösand och de härliga dagarna jag spenderar där varje år. Alla problem blir som bort spolade och man bara njuter av livet och musiken. Önskar att livet kunde vara så hela tiden. När jag är i tylösand och bor på hotellet ser en dag ut följande:

Man vaknar vid nio tiden för att hinna med att äta en supergod frukost innan frukosten stängs klockan tio. Frukosten består av allt du någonsin kan tänka dig. Det finns exakt allt i frukostväg! Man njuter av frukosten i denna mysiga sal med utsikt över havet. Under tiden man äter frukost så tar städerskorna hand om rummet. Dem bäddar, byter ut handdukar och frächar upp i rummet helt enkelt. Är det fint väder efter frukosten går man ner och lägger sig på stranden. Oftast är det väldigt mycket folk på stranden och man ligger i princip som packade sillar där nere. Men det hör till! Det ger känslan av att man är på en turistort. Är det dåligt väder så åker man antingen in till stan och kollar var affärerna har att erbjuda eller så gör man som jag gärna gör, går till spa avdelingen! Där njuter man av lugnet i nån timma tills det är dags för lunch! Då tar man sig en hamburgare på Leif's lounge och sedan är det dags för höjpunkten för dagen! Nämnligen after beach! På after beachen samlas hundratals med folk som vill njuta av en och en halv timmas musikupplevelse av hög kvalitet. Att stå där bland dessa hundratals människor och njuta av musik är något helt fantastiskt! Efter after beachen så väntar några timmars slappande och sedan är det middags dags! Tylösand har massa topp restauranger att välja på och det är altså några av dessa man väljer att besöka! Efter restaurang besöket går man tillbaka till hotellet och sätter sig i pianobaren och umgås med folk och har fruktansvärt trevligt! Har man åldern inne kan man sedan gå på nattklubben vilket är väldigt populärt!

Ungefär så ser en dag ut på tylösand och jag bara ÄLSKAR det!

nu är det dags att sluta drömma om det förflutna och fånga dagen ;)

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar