söndag 30 augusti 2009

En av de där dagarna..

Kan börja med att säga att gårdagens kräftskiva var trevlig! Fick pratat lite med Nena, inget som händer ofta nu förtiden.. Kul att höra om hennes nya skola osv. Mindre kul att jag åkte på stryk av en 8-åring! Lilla fräcka Jonte gav mig en och annan käftsmäll under maten men det får man väl tåla!? ;)

Med tanke på min fruktansvärda trötthet från dagen innan så var jag rätt slö. Jag och Tobbe tog oss en liten promenad efter middagen. När vi kom hem insåg vi att vi inte skulle orka med att sitta och lyssna på "gamlingarnas" pratande hela kvällen så beslutade oss för att istället sätta på en film. Han skulle upp tidigt nästa morgon för att åka och träffa sin, förhoppningsvis, nya arbetsledare och jag var trött som sagt. Därför passade en film oss utmärkt! Dessvärre var det ingen höjdare till film. Det blev "Män som hatar kvinnor".. Den var ganska utflippad skulle jag säga. Men slutet var bra. Synd att dom skulle dra ut på filmen i över två timmar! Mitt i filmtittandet tog vi oss i alla fall en kaffe paus för att umgås lite med de andra också. Min syster gjorde oss för övrigt sällskap i filmtittandet innan hennes värld typ föll samman. Hatar att se dig så ledsen.. Finns faktiskt här om det är ngt. Även om jag i vissa fall gör det hela så otroligt mycket värre! Hur som helst så var det en lugnt och trevlig kväll i övrigt!

Idag ligger jag hemma och laddar inför morgondagens skola. I morgon har jag känslan av att allt verkligen kommer att dra igång på riktigt - i fredags var det väldigt soft. Känns som att jag detta året beöver extra krafter för att klara av att vara där. Att eventuellt behöva se vissa saker gör mig lite smått rädd för mig själv för hur kommer jag att reagera? Vad är det som ska sägas och vad ska inte sägas? Eller ska det sägas något över huvudtaget? Antagligen inte.

Sitter och skrattar lite smått för mig själv över hur knäppa vissa personer kan vara. Hur dem verkligen inte fattar hur förda bakom ljuset de blir av sina nära och kära. Kul att se hur vissa människor litar på någon som man själv aldrig skulle få för sig att lita det minsta på. Det är ju så världen ser ut men det är väldigt kul att se måste jag säga.

Idag är en sådan där dag som jag inte alls trivs med min kropp.. Kanske därför jag inte gått upp ur sängen ännu, risken för att råka stöta på en spegel är ju ganska stor då och då blir allt bara ännu värre. Har blivit ganska van vid detta och vet hur jag ska hantera det så det löser sig! Men usch vad jag verkligen inte vill kliva ur min säng där allt känns så tryggt och lugnt.

Kate Voegeles låt "You can't break a broken heart" är väldigt bra tycker jag för tillfället och jag tror att väldigt många känner att dom kan relatera till den. Lyssna på den vettja! Den är sorglig men extremt bra.

Dags att sova vidare..

puss


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar