söndag 9 augusti 2009

Musik - det absolut bästa som finns

Jag älskar musik! Jag skulle inte kunna leva utan musik känns det som. Det finns inget som kan göra mig så glad som när jag lyssnar på vissa låtar. Självklart finns det de låtar som kan göra mig ledsen också men det är för att de kanske påminner mig om något ledsamt eller att jag helt enkelt kan referera till texten i låten.

Det bästa som finns är live musik. Att se några stå på scen och göra sin grej och hur man i publiken verkligen kan känna hur dessa musiker brinner för det dom gör, det får mig att rysa i hela kroppen. När jag står i publiken och lyssnar på band som spelar kan jag verkligen släppa allt runt omkring och bara känna att det är nuet som gäller - musiken, bandet, glädjen och jag. Jag har ett behov av att känna den glädjen jag gör under ett live uppträdande, att se artisterna göra sin grej och att få vara en del av det. Att få vara en del av alla applåder, att få sjunga med och att få vara en del av den "folk fest" som är runt scenen. Kan inte tänka tanken på att aldrig få gå på en konsert.

Musik i allmänhet har varit med och räddat mig från både det enda och det andra. Framför allt alla live uppträdanden jag varit på i mitt liv har gjort mycket positivt genom mina år. Den gjädjen jag kan känna av att vara på en spelning kan jag inte känna någon annan gång. När jag mycket sjuk för något årsedan så var den gjädjen till stor hjälp! Den gav mig ork att dra mig ur det jobbiga.

Jag och min syster växte praktiskt taget upp nedanför scenen. Så jäkla många spelningar vi varit på va! Det är inte klokt. Vi har även vuxit upp med att jämt och ständigt (oberoende av tid på dygnet) få lyssna på musik på hösta nivå. Varje kväll då det varit dags att somna har jag och min syster gjort det till bakgrunden av musiken pappa spelat i vårat uterum. Det är väl helt enkelt pappas "fel" att jag blivit som jag blivit. Rock är väl det som spelats mest men även alla andra sorters genrer har vi fått höra genom alla år så man har väl blivit något av en "allätare".

Min dröm är att få chansen att jobba inom musikbranchen, varför inte vara omgiven av det man älskar även under arbetstid? Jag avundas er som är det! Bättre kan det ju inte bli.

xoxo

1 kommentar:

  1. Hej Lollo!
    Tänkte bara slänga in ett GRATTIS till dig, så här på 17-årsdagen! :D
    Hoppas den blev underbar, för det är du värd!
    Puss och Kram! <3
    /Nena

    SvaraRadera