lördag 7 november 2009

Ett inlägg från lägenheten i stan!

Idag är det lördag. En mycket trist lördag på grund av vädret. Det är grått och regnet hänger i luften.. Hade hellre sett att det var is kallt och snö (det är ju liksom den tiden på året nu). Verkar som om vädergudarna lekt "ombytta roller" eller något de sista åren då klimatet inte alls är som det ska vara.

Igår började jag min nya klass, den verkar jätte bra och alla verkade hur trevliga som helst. Så det känns bra. Efter skolan åkte jag hem till min vän Sarah som jag inte umgåtts med på flera månader på grund av hennes senaste seglarresa med sin klass. Det var jätte trevligt att träffas och prata om allt mellan himmel och jord! Efter så lång tid utan att ha pratat så är det ju klart att man har en himla massa att prata om. Miljontals saker man inte haft möjlighet att prata om det senaste ska liksom ut och du kan ju tänkta dig att man kan spendera väldigt många timmar åt det. Vädret var även igår fruktansvärt så vi placerade oss i varsinn soffa i lägenheten och det var ungefär där vi höll oss hela kvällen. Förutom under en halvtimme då vi gick ner till Ica för att handla. Vi var så sjukt sugna på pepparkaksdeg så det var blandannat vad vi köppte. Åh vad vi kände oss som små igen när vi satt och mölade i oss massa deg. Magen mådde dock inte lika bra....

I morse när jag vaknade bestämde jag mig för att inte åka hem. Istället gick jag hem till min granne som har en lägenhet i stan. Vi har varit nere på stan och gjort lite ärenden. Bland annat har vi varit och köppt sushi så det blir nog snart att äta lite gott. Sedan måste jag hem innan klockan blir för mycket. Vill hinna med lite hemma också!

Tjolahopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar