måndag 2 november 2009

Påväg mot något bättre!

Klockan är kvart i tio och jag har precis kollat en film. Innan dess har jag sovit från det att jag kom hem från skolan. Och jag kan lova att jag inte sovit så gott på flera veckor! Det var precis som om alla spänningar i kroppen och all ångest bara försvann och jag för första gången på flera veckor kunde slappna av. Hur skönt som helst! Egentligen släppte det mesta idag efter mitt samtal med min lärare jag har varje måndag. Jag berättade om mitt tidigare sammanbrott och om hur jag ser på situationen med min nuvarande inriktning och så vidare. Han tyckte precis som jag och såg inga som helst problem för mig att hoppa över till samhällsklassen. Endast ett samtal med rektorn kvar och sedan vet jag till hundra procent hur det blir.

Det känns så oerhört skönt, att jag vågade övervinna tankarna om att jag är en dålig människa för att jag inte är nöjd med det jag har osv. Nämnde detta för min kompis, Jonas, tidigare idag och han sa ungefär såhär: Det handlar inte om att du är misslyckad utan snarare om att du gått en inriktning nu ett tag och insett att det inte är något för dig!

De orden satt väldigt bra måste jag säga. Det sjukaste är att jag nu har tagit ett beslut utan att diskutera detta med någon annan än min mamma. Vad som än ska hända brukar jag alltid diskutera detta med min bästa vän Felicia. Vi brukar gå igenom fördelar och nackdelar sju miljarder gånger innan vi kommer med ett bra beslut. Men denna gången känns det typ som om det inte finns någon annan utväg, som om detta är det enda rätta.

Hur som helst så kändes det väldigt skönt efter samtalet. Jag och min lärare var överens och jag släppte alla "hard feelings" jag hade emot honom efter förra veckans totala snedsteg från hans sida. Han visar att han bryr sig och att han ställer upp för att göra allt så bra som möjligt.
När jag ko hem fick jag efter många dagars strul äntligen i mig middagen utan att behöva tvinga i mig den och jag kunde lägga mig på sängen och helt slappna av och bara sova bort hela eftermiddagen! Det känns skönt att kunna känna så åtminstone några dagar om året.

Idag är en bra dag. Och jag ska göra morgondagen till en bra dag också, genom att gå och lägga mig nu så jag är pigg i morgon.

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar