fredag 27 november 2009

Sälen

Klockan är 13.30 och jag sitter INNE i fjällstugan och slappar lite. Har nog aldrig tidigare hänt att man sitter inne vid denna tiden då man är i sälen men vädret är inte det bästa ska jag tala om! Det finns ingen snö i terrängen och det är bara några få backar där det finns snö. Men det går faktiskt att åka skidor i dem, det ska vi göra i morgon! Idag har det regnat/snöat som bara den. Det har liksom legat på tvären så det piskar i ansiktet så fort man sätter foten utanför huset.

Vi har under dagen tagit oss en liten biltur. Vi hamnade i Norge! Ingen snö där heller.. Höll på att köra över en hund som kom springandes. Det var ungefär det enda livet vi såg under de två timmarna i bilen. Det är helt dött här uppe nu. Visst, det finns några tappra människor som åker skidor trots regnvädret och det finns några som gör som vi, bara driver runt. Har aldrig varit med om ett så dött Sälen innan! Tittade ut genom fönstret nu och nu snöar det på riktigt. Inget snöblandat äckel regn utan RIKTIG snö :-) Härligt! Det förbättrar ju helt klart morgondagens möjligheter!

Har fetaste huvudvärken så ska nog vila mig ett tag innan det blir afterski på högfjällshotellet med det goa gänget Duojag. Har lovar Eric att om han fixar fram en hårtork till mig så lovar jag att ta över hans arbete som ljudtekniker idag... För bandets skull hoppas jag verkligen inte att han lyckats med sitt uppdrag! ;-) Men för min del hade det ju varit en rolig upplevelse. Ha ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar