fredag 20 november 2009

Sjukaste drömmen.

Börjar fundera på om det är dags att gå till läkaren snart kanske. Jag blir ju inte frisk!? Det kanske är något virus eller något som slagit till i min lilla kropp. Jag hatar att vara såhär himla förkyld!! Jag är inte van vid det. Under de åren jag var sjuk i "det andra" gjorde den sjukdomen att min kropp producerade en massa extra penicilin av sig själv och därför blev jag aldrig förkyld. Det är faktiskt ganska häftigt tycker jag, att kroppen kan fatta att den måste börja massproducera ett ämne för att hjälpa kroppen överleva. Hur som helst var jag inte förkyld en enda gång under den perioden och så fort allt började bli bättre blev jag förkyld. Så det som min läkare berättade för mig visade sig verkligen vara sant. Häftigt. Nu har jag haft mig några rejäla förkyldningar efter det.. Det första som hände var väl att jag fick halsfluss, sedan något okänt virus och nu antagligen ytterligare ett... Usch och fy och blä säger jag bara! Jag hatar att hosta slem, vara täppt i näsan och ibland knappt kunna andas!

I natt hade jag världens sjukaste dröm. Först drömde jag att det var bråk mellan ettor och tvåor på min skola och att ettorna kom hem till mig och slog sönder varenda fönsterruta som fanns. Efter som det var vinter var det KALLT! Jag var livrädd att det skulle komma tjuvar och jag delade med mig av min rädsla för mina föräldrar som sa "bara för att du är rädd att det ska komma tjuvar så kommer det att komma tjuvar i natt. Men strunta i det och sov istället". Jaha? Shjyssta föräldrar. Bra stöd! Sedan när jag skulle försöka sova hörde jag någon som gick på altanen. Jag gick fram till fönstret, berädd att möta en tjuv. Istället stod Zlatan där! Vi stod och pratade hur länge som helst om allt mellan himmel och jord. Efter det drömde jag att jag satt hemma hos mina grannar och att dem hade skaffat sig en pytteliten hund som vi alla satt och lekte med...!

Hallå!? Har jag haft så hög feber i natt? Varför drömmer jag sådant konstigt? Helt knäppt. Det var som en mardröm och en jättebra dröm, allt i ett liksom. Haha, knepigt..

Nu ska jag äta en bulle, dricka pucko och kolla tv :)

Ikväll är det idol. jippie!

hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar