onsdag 18 november 2009

Studiedag och fortfarande sjuk!

Brrrr! Jag ligger och huttrar i soffan. Skakar som ett asplöv och tror att jag snart kommer på köldskador! Vi pratade om kallbrand förra veckan i skolan. Det är tydligen en sjukdom som härjade förr i tiden. Folk förfrös om tår och andra kroppsdelar och den nerkylda delen blev sedan tvungen att skäras loss. Jag är rädd att kallbranden är påväg tillbaka. Jag är rädd att den kommer drabba mig! Så mycket fryser jag för tillfället. Detta inlägget skriver jag väldigt snabbt, då får mina fingrar jobba snabbt och dem lär därför inte förfrysa. För vem vill bli av med sina fingrar? Allt blir ju så mycket svårare då.

Skämt å sido...! Visst, jag kanske är lite hypokondrisk ibland men jag tror faktiskt inte att en sjukdom som inte visat sig på flera år skulle drabba mig ;) Och jag tror att dem som drabbades frös miljarder gånger mer än mig.

Även denna dagen ligger jag alltså hemma och är sjuk. Det kliar i halsen, näsan är igentäppt, febern kommer och går och jag har svårt att andas! Vill så gärna bli frisk innan i morgon. Blir jag inte det så får jag nog ta mig till vårdcentralen och jag är verkligen inte sugen på att ta massa läskiga blodprov. Gillar inte nålar!

Haft en ganska härlig dag trots alla äckliga symptom. Jag sov till halv elva någon gång, gick upp och tog en kopp te och började sedan läsa i min bok. Det tog mig TVÅ TIMMAR att läsa femtio sidor. Så kan det gå när man gör två saker samtidigt. Hade en trevlig konversation med en perso samtidigt, det var väl mest därför... ;) Jag har även hunnit plugga lite matte, kollat det nysläppta avsnittet av Melrose Place (2009) och sovit lite.

Nu ska jag krypa ner under täcket innan jag fryser ihjäl :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar