tisdag 17 november 2009

Nämner inte ett ord om svininluensan för den har blivit överskattad och det behöver faktiskt inte betyda att man har det bara för att man är SVIN SJUK

Det var längesedan! Har inte orkat skriva något det sista då jag haft en massa annat att tänka på. Har inte funnits något roligt att skriva om heller eftersom den senaste tiden mestadels bestått av skola, skola och återigen skola!

Idag blev det dock ingen skola för min del. Jag är hemma och mår, rent ut sagt, skit dåligt! I natt vaknade jag av att jag hade förbannat ont i halsen. Jag kunde inte svälja och det kändes som om jag var mitt inne i en halsfluss sjuka. Varje gång jag försökte svälja kändes det som om mandlarna också var på väg ner, som om jag liksom svalde dem också.. Redan innan jag gick och la mig igår kväll hade jag en extrem huvudvärk som tryckte på som fan. Det snurrade och jag kunde inte annat än att ta en tablett och gå och lägga mig.
Idag har jag alltså varit hemma från skolan. Jag har spenderat i princip hela dagen i soffan och jag mår faktiskt inte bättre för det! Jag fryser jätte mycket, har ont i halsen och huvudet och febern kommer och går lite som den vill tror jag. Men trots det har jag faktiskt fått lite gjort idag i min ensamhet.

Jag har läst 50 sidor av en bok som ska läsas inom ett skolarbete. Känns skönt att 50 sidor av 450 är lästa! Jag har även pluggat lite engelska och gjort mig lite mat. Visserligen har jag bara brett en macka och tagit fram några pepparkakor ur skafferiet, men idag har det faktiskt känts som en rejäl kraftansträngning med tanke på hur jag mår. Bara att kliva upp ur soffan och ta de kanske 20 stegen ut till köket känns som ett rent helvette! Varje gång jag reser mig upp liksom försvinner hjärnans alla förmågor några sekunder. Detta är några smärtsamma sekundrar kan jag be om att få tala om! Det är som att synen, hörslen och balansen försvinner i några sekunder och det kan antingen bära eller brista! Antingen bär det och jag kan hålla mig på fötterna tills dess att det kommer tillbaka igen. Eller så brister det och jag faller ihop på golvet. Än så länge har det bara burit för mig men den dagen det brister, den dagen ska jag allt ta och kolla upp vad det faktiskt är för fel på mig! Hur mycket järnbrist eller blodbrist eller vad det nu är kan en människa egentligen ha?

Då min kropp inte mår så bra mår mitt hår desto bättre! Det är lent och ser helt nyklippt ut. Jag testade något nytt balsam igår som verkligen gjorde underverk. Det mest facinerande är att min syster köppte detta balsam på Ullared när hon var där för några veckorsedan. ULLARED!? Min tanke är alltid att dem bara har skit grejer där. Jag var ärligt talat rädd för att testa detta balsamet först. Det har tagit mig två veckor att vänja mig vid tanken. Det har tagit mig två veckor av beslutsångest för att äntligen besluta mig för att testa det. Jag vet, jag är sjuk. Men jag är livrädd för att testa fel schampoo och balsam. Jag är rädd för att det ska göra håret slitnare eller värst av allt, göra det elektriskt!

Nu känns mina fingrar stelfrusna och jag orkar inte skriva mer. Jag hoppas att mina föräldrar kommer hem och tar hand om mig snart! Jag har svårt att andas nu och min gamla astma medicin jag rotade fram gör att kroppen skakar och har sig. Den liksom lever sitt egna lilla liv. Så om det blivit mycket stavfel så får jag ursäkta mig och hänvisa till min medicin ;)

En sista grej innan jag lägger ner detta ointressanta skrivandet! Jag vill ägna en tanke åt min vän Lisa S som jag inte träffat på oerhört länge men som skickade ett mail till mig häromdagen och bland annat berättade att hon läser min blogg lite då och då, bland annat för att vara med om vad som händer i mitt liv även om vi är dåliga på att höras av nu för tiden. Lisa, om du läser detta så ska du veta att jag tänker på dig! Du ska också veta att jag kommer att göra allt som krävs för att vi ska ses snart, om det så krävs att jag ska behöva hota dig till livet, sparka ner din brevlåda eller eller helt enkelt bara slå dig en signal någon dag ;)
Nu var jag allt lite lustig. Tror att det är medicinen som har börjat verka. Man kan ju börja ifrågasätta vad för vitt pluver som verkligen befinner sig i min inhalator!?!?

Nu blir det te med honung i!

Hejsvejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar