lördag 21 november 2009

Ligger fortfarande sjuk..

God morgon!

Det är lördag, jag är fortfarande inte helt frisk och live suger. Nej, det sista var överdrivet. Jag börjar friskna till och jag ser väldigt mycket fram emot i morgon då jag och Felicia ska gå på bio och se New Moon. Det ska bli skönt att komma ut ur huset för första gången på nästan en hel vecka.

Sitter och kollar på The Hills nu. Jag HATAR Spencer! Det värsta är typ att jag skulle kunna se mig själv bete mig som honom. Det sägs ju att man ogillar dem som är lik än själv, he he ;)! Nej, så illa är det inte. Jag är inte alls lik honom!.... Eller? Nej.
Trots att det är lördag, och trots att klockan bara är 13.00 har jag faktiskt fått gjort lite nytta idag. Jag har hunnit läsa 20 sidor (än så länge) i min bok och jag har under en timme suttit oh planerat nästa veckas alla skolarbeten. Varit inne på skolans hemsida och kollat alla arbetsgångar, sedan suttit och skrivit in allt som ska göras i min planeringsbok. Min lärare kommer bli riktigt stolt över mig på måndag då jag visar detta för honom. Då kanske jag får en liten stjärna i kanten ;) Brukar annars alltid strunta i att skriva i planeringen och försöka komma ihåg allt i minnet i stället. Jag kan lova dig att inte ens en tredjedel av allt komms ihåg i min hjärna....

Har bestämt mig för att verkligen koncentrera mig på skolan till 100% nu. Det kommer göra att jag till viss del slutar tänka på allt annat och tar det som det kommer istället. Det kommer bli bra detta här. Tillslut. Och i veckan blir det ju faktiskt bara tre skoldagar. Sedan blir det skidor! Det ser jag verkligen fram emot. Detta är första gången jag och min pappa ensamma åker iväg någonstans över en helg, det ska bli intressant hur detta kommer gå. Vi är så lika han och jag. Vi är ganska slöa och gör lite som vi vill. När mamma är med så är det alltid hon som styr upp allt ihop. Det är hon som ställer klockan så vi kommer upp i tid på morgonen. Det skulle inte förvåna mig om jag och pappa kommer ut i backarna i tid till att liftarna stänger, nu när vi ska klara oss själva. Det blir väl jag som får ta "mamma ansvaret" för pappa kan man inte lita på! :D


Detta är en bild jag tog när vi var i sälen och åkte snöskoter för två årsedan



Jag och Felicia på våran skidresa förra året! Supertrevligt! Tills jag blev supersjuk och inte kunde resa mig ur soffan... Men fram tills dess var det det roligaste på länge! :)



Blev även en skirdresa med detta gänget plus föräldrar och Lisa förra året. Även detta var supertrevligt! :)



Jag och Lisa tog oss en åk i Väggen. Första gången för min del. När jag väl var nere var jag lika vit som en snögubbe ;)



Jag, Natalie och Elsa! Jag har hört att det är myyycket idomin på läpparna som gäller när man är i Sälen! Stämmer detta eller? ;) Fina tjejor!



Vad är en skidsemester utan After ski? Tom! Detta är ett fantastiskt band med fantastiska killar. Anders har på denna bilden fräckat till sig lite och kör på hip hop style! ;)

Nu blev det ett långt inlägg med en himla massa bilder. Måste skärpa till mig på den fronten. Men ibland blir jag så inne i det att jag inte kan sluta!

Nu ska jag fortsätta studera Spencers hemska personlighet!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar