måndag 30 november 2009

Tjeeena!

Då var man hemkommen från Sälen igen då och det känns verkligen urtrist! Älskar att vara där uppe. Det känns liksom som om "verkligheten" försvinner lite. Man glömmer alla problem, skolan och allt annat tråkigt och nödvändigt. Det blir lite som en annan värld, en kravlös värld där man bara gör saker som är kul, dvs åker skidor, lyssnar på livemusik och umgås med härligt folk. Längtar redan till nästa skidresa som blir vecka 6. Då är vi typ 20 pers som drar dit tillsammans. Det kommer bli grymt :-)

Jag hatar de första dagarna efter att jag kommit hem från en resa av något slag. Jag hatar känslan av att allt blir vardag igen och att all stress och press kommer tillbaka. Önskar att jag alltid kunde leva som jag gör där uppe. Utan krav och bara kunna göra det jag känner för. Jag skulle lätt kunna leva bland musik och skidbackar dygnet runt hela tiden. Det är något som verkligen skulle göra mig lycklig. Men riktigt så kan man ju inte leva. Man måste ta hand om det viktiga i livet också, såsom skolan. Jag har väldigt lätt att drömma mig bort i en låtsas värld och har sedan svårt att acceptera det "riktiga" livet. Jag är helt fantasikst grym på att sitta och dagdrömma om massa konstiga saker som jag önskar vore sanna. Det sjuka är att även om det vore sant så skulle jag ändå inte vara helt nöjd, istället skulle jag sitta och drömma om något annat. Jag tror inte att någon någonsin kommer vara helt hundra procent nöjd med sitt liv och därför tror jag att det är viktigare att försöka acceptera och, framförallt, nöja sig med det man har.

Nu sitter inte jag här och gnäller över att mitt liv är jätte dåligt. Det är snarare tvärt om. Jag har underbara vänner, en familj som jag älskar och som älskar mig. Jag behöver inte jobba för att få mycket av det jag vill ha och jag har fått chansen att förbättra mitt liv genom att bli en frisk och kry person. Men ÄNDÅ sitter jag och funderar över hur jävla mycket bättre livet kan vara. Jag funderar över vart den perfekta killen är, när han ska dyka upp. För på den punkten blir jag aldrig nöjd. Jag finner alltid massa fel och osäkerheten på mig själv tar övertaget. Alla söker sig alltid till det bättre istället för att nöja sig med det man har. Det är antagligen något som männskligheten alltid kommer hålla på med. Tyvärr tror jag bara att den som förlorar på det är än själv. Man lämnar det som är bra för en bakom sig för att ge sig ut efter något bättre. Men ibland kanske det inte dyker upp? Ibland kanske man har det som verkligen är rätt för en utan att inse det. När man väl inser det så är det för sent.

Tror att detta vädret måste förvandlas till det bättre! Ingen kan ju seriöst må bra av detta pissvädret. Jag blir så sjukt opepp och trött av allt regn och rusk. Vill vara en björn och gå i ide denna tiden på året och vakna upp lakom till våren och värmen.

hejhoppgummisnopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar