lördag 26 september 2009

Hemmafru kanske är mitt framtida yrke?

Oj som jag har städat idag! Från att jag vaknade tills nu - alltså flera timmar. Jag fick mig ett ryck i morse när jag vaknade och huset var tomt. Mamma var på jobbet och pappa och Frida var iväg på fotbollsmatch. Började med tvättstugan, där fanns det en hel den att röja med. Lade alla rena kläder i olika högar beroende på vem de tillhörde och sedan satte jag även på en tvätt - dock bara med två plagg varav båda var mina.. Ville ha dem rena inför kvällen. Kanske inte så miljövänligt... men men. Sedan satte jag på en diskmaskin och röjde upp o köket. Sedan var det dags att bädda rent i sängen, tänkte att jag även kunde bädda rent i min syster säng för att vara lite snäll. Damsugan har varit igång för fullt och nu är jag bara helt slut.
Tack och lov ringde Lisa och störde mig mitt i städningen för ett tag sedan vilken gjorde att jag fick lite lugn och ro. Efter en timmas tjötande har vi nu bestämt oss för att ses senare och antagligen möta upp lite folk för att först dra till pizzerian och sedan hem till nån och umgås :) nice! Planen var egentligen att följa med mamma o pappa till vänner till familjen och fira Annika som fyller 45 idag, men får väl skikcka med familjen en hälsning från mig.

Min halls är fylld av damm så jag känner mig typ über torr i halsen. Dags att duscha så man känner sig lite fräsch igen ! :)

Pusss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar