lördag 26 september 2009

Missfärgning, missförstånd och missöden!

Klockan är 00:47 och jag har precis lagt mig i min säng för att skriva ett inlägg och sedan drömma mig bort i någon trevlig liten dröm. Bara ett fel, det är inte riktigt min säng. Jag har nämligen tvingat ur min syster ur hennes rum för att jag ska kunna få bo där.. Så har det varit sedan i början på veckan och hon börjar bli lite smått trött på mig nu då hon vill ha sitt rum tillbaka. Bortsett från att min syster har större och skönare säng än mig så var en annan anledning till att jag flyttat in hit i veckan att mitt rum blivit alldeles för stökigt. Istället för att ta tag i det flydde jag till nästa rum och nu är även detta snart obeboeligt. Tycker mest synd om min syster som nu sover i mitt rum bland smutsvätt och skolböcker och gamla kaffekoppar osv. I morgon har jag dock fått stränga order av mina föräldrar att STÄDA! Gör jag inte det ligger jag nog lite smått risigt till ;) Då blir det indrag på det mesta så att säga. Och nu blir det ju två rum att städa då jag stökat ner båda...

Nog om det! Idag har jag äntligen kommit tillbaka till mitt liv efter att ha varit sjuk ganska många dagar. Är fortfarande inte helt frisk då jag blir trött av minsta lilla och lätt får huvudvärk men jag har i alla fall kunnat gå till skolan idag. Hade dock bara en lektion i en timma så det var inte så ansträngande. Efter skolan drog jag in en sväng till stan för att kolla på skid jackor. Hittade en tuff från Billabong som jag hoppas på att kunna få. Sedan åkte jag hem och åt och sedan mötte jag upp min syster på Ica för att köpa hårfärg till henne. Det blev katastrof rent ut sagt! Vi missade en pytteliten detalj nämligen... Att kolla vad färgen hette. När färgen väl satt i håret läste jag på förpackningen "Mahogny brun med koppar". Altså någon blandning av brunt och rött. Frida blev helt hysterisk så det var ju bara för mig att åka tillbaka till ica för att köpa ny färg... Suck! Andra försöket blev lyckat. Så från att ha varit blond är hon nu super brun, fint!

Haft en mycket mysig kväll med Felicia. Blev bjudna på fest men bangade då vi hyrt film. Tror att jag har blivit knäpp. Jag har inte någon som helst festlust nu för tiden, det som lockar mest är typ att ta det lugnt och bara vara med de allra närmsta. Men visst, man har olika perioder. Snart är jag fit for fight igen! Hoppas jag... Men, det viktigaste är ju att man gör det man vill :)




Denna filmen såg vi. Kan inte påstå att den var speciellt bra. Minns att jag sett den någon gång för flera år sedan men hade för mig att den var bättre! Skulle säga att den inte har någon speciellt bra handling. Den är mest dyster och vimsig. I de flesta filmer så klarnar det ju upp på slutet men den sista sekunden i filmen är typ den mest förvirrande. Nej, den får inte alls högt betyg faktiskt!

Nu har jag skrivit alldeles för mycket och alldeles för ointressant!

Klockan är 01:04 och jag tror jag ska dejta min kudde nu.

godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar