fredag 11 september 2009

Jag och Felicia förflyttar oss lite uppåt i detta avlånga land kallat Sverige!

Ja, under ett telefonsamtal med min prinsessa Felicia igår kväll vid tio tiden utbrister jag "Vi ska inte dra till Linköping över helgen då?!". Felicia var snabb med att haka på och efter lite snack med mina goa vän Tobias som bor i Linköping och efter lite fjäsk med mamma om pengar så är nu bussbiljetten bokad. 18.30 ikväll drar vi upp till Lkpg! Är riktigt taggad faktiskt! Ska bli grymt skönt att komma utanför Torslanda några dagar och ska bli kul att träffa Tobbe!
Blir eventuellt även en sväng till Norrköping i morgon eftermiddag för att hälsa på Sebastian! Även det kommer bli grymt kul =) Mer om helgen får jag skriva... efter helgen helt enkelt!

Igår klockan 20.15 får mamma ett samtal från våran gamla granne Kacko som arbetar på Svt. Hon frågade att mamma hade lust att ställa upp på svt's program Debatt senare samma kväll. Mamma lovade att fundera på sig och skulle återkomma inom några minuter. Jag fick övertala henne litegrann. Sa att det är en "one-time-opportunity" och att om hon inte skulle ställa upp så skulle hon ångra sig. tio minuter senare ringer on tillbaka till Kacko och säger att hon ställer upp. Svt skickade hem en taxi för att hämta mamma för att sedan köra henne till studion i illfart! Mamma berättade att eftersom hon kände Kacko och Kacko hade berättat om mamma för resten av redaktionen innan hon kom så fick hon ett extra varmt mottagande när hon kom fram. Resten av programdeltagarna satt nere i lobbyn för att vänta in sändningstiden medan mamma fick en egen loge där hon fick sätta sig ner och bli sminkad osv innan programstart! Tydligen jääääätte skönt! Varför frågade dom inte om jag ville vara med? Jag hade helt säkert haft massa att säga angående volvos eventuella ägarbyte till Kina..

Nu har jag nog inte så jättemycket mer att säga. Eller jo! Igår när jag satt och åt middag med mamma i vårat uterum så ser jag hur två bilar kommer åkandes på våran lilla gata. Bilarna var märkta med varsitt stort "frölunda indians" märke och ut ur bilarna kommer cirka åtta stycken välbyggdna hockeyspelare! :O jag trodde jag skulle dö! Ibland är jag riktigt nöjd med de grannarna jag har! Eller det är jag iförsig alltid!

Nu sitter jag i skolan och är cirka 1,5 timmar för tidig hit bara för att jag och Felicia skulle hinna fixa nussbiljetterna innan hennes skola började. Funderar på att lägga mig ner och ta mig en liten tupplur i fyrtio minuter innan Gurpan kommer!

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar