onsdag 16 september 2009

Syskon..

Jag vet inte vad du tycker, men jag anser inte att man måste läsa allt det man läser högt!? Jag menar, varför skulle man fatta mer om man högläser än om man läser tyst och stilla för sig själv? Min syster har en förmåga att läsa sina böcker högt när hon pluggar. Det spelar ingen roll om det är en spanska bok, historia bok, fysik bok eller en helt vanlig jävla berättelse bok. Allt ska läsas högt och helst också bredvid mig när jag sitter och kollar tv. Just nu kokar jag av ilska.

Jag sitter altså i tv rummet och tänkte kolla på Fråga Olle dokumentären för jag tyckte det verkade så hiiiiimla intressant med dessa prostituerade tjejer som pratar ut om sina liv... Eller vad programmet nu handlat om. Jag har liksom inte hört någonting för att min syster suttit och pratat högt för sig själv i soffan!

"kan du göra din läxa någon annan stans eller kan du vara TYST?"

"du kan väl gå någon annan stans, jag vill sitta här och plugga"

"någon annan stans!?!? denna kanalen har vi ingen annanstans! Ska jag gå till grannen och titta då eller?"

"gör vad du vill, jag tänker inte flytta på mig"

... ungefär såhär låter det varje gång hon får för sig att plugga! Alltid lika rolig disskussion. Syskon kan vara väldigt jobbiga måste jag säga!

Skolfoto i morgon! Detta betyder att jag måste vara i skolan 8.45 istället för 14.45 vilket i sin tur betyder att jag kommer ha en sjukt jävla lång håltimme i morgon på sisådär sex timmar! Kuul...

pussis och kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar