lördag 19 september 2009

Övningsköra, hockeymatch, Lisa :)

Lägger in ett snabbt litet inlägg nu innan dagen drar igång på allvar.
Idag har jag övningskört för första gången (jag vet, jag är cirka ett år för sen). Måste säga att det gick jätte bra. Men det kanske var för att jag fick testa atomaten innan jag börjar med den manuella. Och jag menar, jag behövde ju bara gasa, bromsa och svänga egentligen. Men kul som fan var det iaf.

La mig i soffan så fort jag kom hem för att dega några timmar och kolla den filmen jag hyrde igår men aldrig hann se. Pappa kom in och sa att han fått ishockeybiljetter av grannen och frågade om jag ville gå med! Tyckte han sa att detta skulle äga rum vecka 4. Jag tyckte det lät lite konstigt att det redan fanns biljetter och att det var så himla långt kvar men jag tänkte inte mer på det. Jag sa iaf att jag jättegärna gick med på matchen VECKA 4.. Ringde Lisa och snackade lite med henne och bestämde att vi skulle ses ikväll. Under samtalet kommer mamma och frågar

"ska inte du duscha innan matchen?"

"vilken jävla match?" frågade jag

"HOCKEYMATCHEN såklart..?"

"Eh jo det ska jag säkert. Men jag har ju några månader kvar att fundera på det eftersom den inte är fören vecka fyra..."

Mamma kollade på mig som om jag var dum i huvudet och sa sedan "Mathen är KLOCKAN fyra - om tre timmar. Då blev det fart på mig kan jag lova. Sa till Lisa att jag hör av mig på hemvägen och sedan slängde jag mig in i duschen. Det märks att man inte alltid hör så himla bra, eller så vill man inte höra eller något. Eller så är det pappa som helt enkelt är otydlig :) Men nu sitter jag i alla fall och väntar på att vi ska åka. Sedan ska jag träffa Lisa ikväll som sagt! Trevligt trevligt. Får se vad vi hittar på. Är sugen på att träffa Niklas och Oliver faktiskt. Det var ett jävla tagsedan sen jag såg dem. Dem skulle spela poker ikväll. Kanske man drar dit och stör lite om man är välkommen!

Ha en underbar dag!

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar