tisdag 15 september 2009

Mår allt annat än bättre

Hade hoppats på att bli friskare och friskare ju längre dagen gick men så är inte riktigt fallet.
Mår piss rent ut sagt! Svettas och fryser så jag skakar om vartannat. Jag är inte den som får feber lätt. Kanske har det sisådär en gång om året. Och nu har jag fått det kan jag säga! Usch och fy. Nu så här på kvällskvisten har jag även fått väldigt svårt att andas. Varje andetag känns tungt och det liksom kittlas till i halsen varje gång.

Har spenderat exakt hela dagen i soffan. Druckit så himla mycket vätska att jag sprungit mellan soffan och toaletten. Men varje gång jag rest mig ur soffan har allt blivit svart och hela huvudet snurrat. Lite läskigt!

Jag fick ett litet ryck i eftermiddags (kanske var det febern som gjorde det) och insåg att jag verkligen måste skaffa mig ett helgjobb eller liknande snarast! Ska jag hålla på och flänga runt mellan olika städer och om jag ska kunna göra alla dessa resor jag planerar inför vintern så krävs det ju faktiskt en inkomst.. Jag blev tipsad om att skicka in en ansökan till Soho, en restaurang/bar/fik här i Göteborg. Jag passade även på att höra av mig till Jarl Sandins Ur&Guld för att åter igen visa mitt intresse. Sökte sommarjobb där i somras men eftersom att jag inte sökte fören typ slutet av Juni så var mina chanser i princip noll! Men nu hoppas jag på att kunna få något slags helg jobb där eller liknande. Hade varit kul att gå i min mormors fotspår (hon arbetade där innan hon dog och hon var i princip med från företagets start).
Något lite läskigt var att jag, precis efter att jag skickade in min ansökan, läste på gp.se att Jarl Sandins under dagen idag blivit rånade. Tydligen fyra män med yxliknande föremål som tog sig in i affären och hotade och slog sönder saker. Kände lite att jag hade tur där. Jag var nämligen inne i butiken i går, tänk om jag hade varit där idag istället! Lite läskigt att tänka så ibland.

Nu orkar jag inte skriva mer. Börjar bli dags att proppa i sig ett flertal alvedon och lägga sig kanske.

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar