onsdag 23 september 2009

Sjukan håller i sig...

Börjar bli riktigt jävla trött på att vara sjuk nu. Har varit sjuk en vecka nu (bortsett från tre dagar då jag kände mig bättre men sedan bara blev sämre). Det värsta är att man missar så mycket i skolan av att bara ligga hemma i soffan och vara allmänt väck.. Teven har liksom hunnit bli min bästa vän denna veckan vilket gör mig rädd. Kan inte ha fyra olika serier om dagen som jag bara mååååste följa för det är så fruktansvärt intressant. Så länge jag är sjuk känns det väl okej men jag måste försöka dra ner det till kanske en serie om dagen. Annars kommer jag ju ligga i soffan hela vintern och bara glo in i teven. Nej, så får det inte bli!

Idag släpade jag mig upp ur sängen klockan sex och skyndade mig att göra mig i ordning för att hona till bussen klockan sju. Kände att jag åtminstone var tvungen att ta mig till skolan för att gå på en mattelektion mellan 8.00-9.00. Alla krafter jag hade samlat genom att sova 8 timmar gick åt till detta.. Väl hemma igen klockan tio var jag helt slut. Så nu har jag spenderat ytterligare ett par timmar i soffan för att ladda batterierna för att orka åka till vårdcentralen för att kolla upp vad det är med mig. Jag gissar på antingen körtelfeber, hjärnhinneinflammation eller halsfluss. Kanske blandning av alltihopa. För fyfan va dåligt jag mår! Har jag tur är det bara en rejäl förkyldning! Men då ska jag ha riktigt tur.
Ska ta blodprover vad jag förstått och idag blir första gången utan att mamma håller mig i handen, haha! Jag avskyr när dem pumpar ut massa blod precis på armvecket. Det gör ju ont flera dagar efter.. Det jag är mest rädd för är att svimma som jag gjorde en annan gång.

Blääää på att vara sjuk! Jag vill ut och träffa alla goa människor och tro det eller ej så vill jag faktiskt till skolan och ta tag i alla ämnena! Dock har jag bara två lektioner kvar denna veckan, kanske jag orkar ta mig till dem. Även om jag egentligen inte får komma till skolan då mina lärare är rädda att jag har svininfluensan och smittar ner hela skolan. Det verkar dock bara vara lärarna som är rädda för det..!

Ska ta moppen till läkaren nu, orkar inte ta bussen. Frågan är om jag kommer orka kicka igång helvettet!

hoppas du i alla fall är frisk! :)

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar