fredag 16 oktober 2009

Dagen går mot sitt slut!

Godafton..

Sitter i soffan och Lisa blev precis upphämtad av sin pojkvän som spelat poker hemma hos Oscar några hus längre bort. Känner mig verkligen på slapphumör så ikväll har jag och Lisa legat i soffan och kollat Idol. Helt rätt att rösta ut Camilla. Det var änna dags nu, hon sjunger bra men är jätte konstig! Mysigt att bara ta det lugnt och disskutera allt från folks uppträdande till Obamas syster ;)

Suttit och kollat lite av Idol Eftersnack. Jag säger bara en sak. Vem FAAAN är det som gett KATRIN ZYTOMIERSKA rollen som program ledare. Jag, Lisa och mamma satt och tittade på varandra med ovanligt stora ögon och alla tänkte exakt samma sak - Har hon ingenting innanför öronen?
Jätte krokad utgav hon sig för att vara. Hon sa massa konstiga och väldigt stötande saker i tv om idolerna. Sedan så var hon jätte korkad i övrigt också. Men på ett vänster så erkände hon faktiskt detta själv... Kommer inte exakt ihåg vad hon sa men hon antydde inprincip att hon inte var ett ljushuvud. Och nej, det kan jag verkligen hålla med om! Över 30 år och beter sig som min lillasyster typ. Jaja, tittarsoffror tittarsiffror... Det är väl allt dem tänker på. Då får man säga vad som helst.

Haft feta huvudvärken under eftermiddagen. Antar att det beror på att jag följde med Gurprinder till en nagelsalong förrut för att göra henne sällskap när hon skulle prova på nagelförlängningen. Är nästan helt säker på att huvudvärken kom utan alla starka frätande dofter som fanns där från alla olika sorters medel. Måste säga att det var intressant och se hur någon lägger så mkt tid och energi på att förlänga någons naglar. Tjejen som fick äran att fixa med Gurpans naglar såg verkligen ut att tycka att detta var en extremt viktig arbetsuppgift.
Själv tycker jag väl att det är extremt onödigt men samtidigt kan jag förstå att det kan vara en kul grej att göra. Och det blev verkligen hur fint som helst! Istället för vanlig fransk manekyr körde Gurpan på svart glitter på nagelspetsarna, helt rätt! Tog dessvärre inga bilder på det, men OJ så fint det blev.

Detta som jag ska berätta nu tycker jag är lite kul och samtidigt extremt intressant. Gurpan berättade att hon ska med sin mamma på någon slags Indisk fest i morgon. Och jag fick förfrågan om att eventuellt följa med. Jag har inte bestämt mig ännu och det var inte säkert att det gick. Men fatta ändå vad coolt det hade varit! Jag menar, man måste ha på sig indiska kläder på ett sådant evenemang. Det innebär ju någon sjal liknade dress. Inte så stor erfarehet om hur dem ser ut exakt men min "imagination" (tappade det svenska ordet) säger mig att dem är ganska fräcka. Täng er mig i en sådan. Tycker det hade varit hur intressant som helst. Och vem vet, kanske jag konventerar efteråt? Men som sagt, vet inte om det blir av.

Kanske blir att dra in till stan på dagen och träffa Serhat och Rebin tillsammans med Gurpan =) Efter det kanske min dagliga dos av henne är mättad! Haha, nej nu var jag taskig. Måste säga att detta är en sådan suuupergo vän att det inte är sant. Skrattar så jävla mycket med henne, vi hittar för det mesta på något sjukt. Och enligt Serhat är vi tydligen de mest äkta tjejerna på skolan ;) Så något bra tillför vi ju världen i alla fall! Det känns ju bra.

Nu ska jag sova, är trött som en gris! (vet dock inte exakt hur trötta dem är)

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar