onsdag 7 oktober 2009

Godnatt!

Jag har inte fått gjort ett endaste dugg av det plugg jag hade planerat för kvällen. Men jag skiter faktiskt i det nu. Man måste få lägga sig i soffan och bara dega åtminstone en kväll i veckan! Jag satt och glodde på tv tillsammans med mamma och pappa. Pappa betedde sig som en barnunge som vanligt och sprang iväg och gömde fjärrkontrollen då vi var oense om vilket program vi skulle se på. På så vis fick han ju se det han ville då jag inte kunde ändra kanal! Jag älskar min pappa! Jag struntade i att jag inte fick se det jag ville utan lade mig istället i mammas knä som en liten bebis och lät henne pilla mig i håret. Kände mig som tre år igen. Att ligga med huvudet i mammas knä och få typ huvudmassage är inte helt fel!

Fick dock ett sms från Jesper mitt i allt där han sa att han och Fjonken var påväg hem till mig och att jag skulle komma ut. Så jag drog på mig en jacka och traskade ut i stormen med mina rosa randiga pyamasbyxor som jag så gott hade myst ner mig i och en lila tröja och en blå jacka! Ni anar inte vilket nytt mode jag skapat... Alla olika konstiga färger och tyger på en och samma gång. Men skit samma... Tror inte att dem brydde sig så mycket faktiskt. Jag hoppade in i bilen och drog med dem ut en liten stund. Ett tag under färden trodde jag inte att jag skulle komma hem levandes. Det sladdades och hade sig som bara den!

Men jag är fullt levande och ska nu ta och sova. Har tolv timmars sovtid framför mig vilket får mig att njuta av bara tanken! Ingen kommer kunna förstöra dessa ljuvliga tolv timmarna...

Godnatt

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar