måndag 26 oktober 2009

Redo för vuxenlivet!

Oj! Jag är helt slut. De senaste tjugo minuterna har jag pysslar med något som säkert kommer få en och annan att ramla av stolen ;)

Med tanke på att alla andra i min familj inte är hemma nu för tiden. Pappa jobbar kväll idag och mamma är på gymmet och kommer inte hem på ett jäkla tag. Lilla syster är ute och gör säkert ett och annat hon inte borde... Men hur som helst är jag hemma och det är KALLT inne! Fram tills för tjugo minuter sedan låg jag i soffan under en filt och huttrade. Men jag bestämde mig istället för att göra någonting åt saken - nämligen tända en liten brasa. Så jag drog på mig stövlarna och traskade ut i vedboden för att fylla vedkorgen med ved. För det första var jag rädd när jag traskade ut till boden då det var kolsvart ute! För det andra var jag rädd när jag väl kommit in i boden för att plocka ved... Det kan ju faktiskt finnas råttor eller möss boende bland allt bråte! Jag vet inte hur jag skulle reagera om jag fick syn på en mus, eller råtta för den delen! Förmodligen skulle jag skrika så högt att det skulle höras över hela torslanda och sedan skulle jag nog sprungit det snabbaste jag bara kan för att gömma mig på något säkert ställe - för sådana där små gnagare är ju såååå farliga! Nej, jag vet att dem inte är det. Men jag är så fruktansvärt rädd för dem ändå! Hellre trampa på en huggorm än stå öga mot öga med en råtta.
Hur som helst såg jag inget av det och kunde andas ut när jag väl kommit in i mitt trygga hus igen efter att ha kämpat som bara den för att få in en tung jävla korg med massa ved. Jag hoppas verkligen inte grannarna såg mig..

Nu sitter jag i soffan och myser framför en brinnande brasa. Jag tror faktiskt att jag är redo för vuxenlivet så som jag hållt på de senaste dagarna. Damsugit, lagat mat, tänt brasa, tvättat, satt på diskmaskinen osv! Jag är faktiskt fullt kapabel till att klara mig själv. Tro det eller ej! ;)

Egentligen har jag tusen saker att ordna med inför min och Lisas Stockholmsresa i morgon. Men alla kläder jag ska ha med mig hänger på tork så det blir lite svårt att packa just nu. Så jag får sitta i soffan en stund till och vänta på att det ska torka! Sedan får det bli en tidig kväll.. Lisa och hennes mamma kommer och hämtar mig klockan sju i morgon bitti. Hennes mamma ska släppa av oss vid tåget som går klockan åtta.

Idag har jag för övrigt varit inne i stan och köpt mig en kabel till min mobil. Fanskapet till telefon har inte normalstort hörlureintag så jag var tvungen att köpa en kabel för att sedan kunna ha vanliga hörlurar... Efter detta inköp åkte jag snabbt tillbaka till torslanda igen och träffade Felicia. Satt och snackade i några timmar om allt möjligt! :)<3 Bästa vänner är väldigt bra att ha!

Dags att lägga in en vedpinne i spisen!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar