söndag 11 oktober 2009

Trevlig lördagkväll - seg söndag

Jag hatar söndagar! Det är alltid samma sak, man är trött efter de tidigare två kvällarna, man ska försöka komma i säng i lagom god tid då man ska upp till skolan dagen efter och helst så ska man ha ork till att plugga några timmar då man inte läst en enda sida under lördagen...

Så ja, jag är trött efter de tidigare två kvällarna, jag hatar att jag måste upp till skolan i morgon och under dagen har jag bland annat pluggat då jag inte pluggade något igår. Det känns som en viss ångest alltid kommer med söndagarna! Ångest inför en ny skolvecka och ångest över att det är fem dagar kvar tills man får sova ut igen! Borde man inte ha vant sig efter alla dessa år? Nej, det har i alla fall inte jag gjort. Söndagar är lika mycket piss idag som dem var för 10 år sedan. Ja, jag har faktiskt gått i skolan i tio år.. Till och med elva år. Tiden går sjukt fort... även om man har tråkigt!

Nog om det. Igår var en trevlig kväll! Jag träffade Felicia för första gången på över en vecka! Det är sjukt hur mycket plugg man har just nu.. Man hinner inte ens träffa de allra närmsta. Hur som helst, på dagen fick jag en förfrågan om inte jag ville komma hem till en i Härlanda. Felicia nappade på förslaget så vi drog dit efter att vi käkat middag med mamma, deras gäster och Frida och Jennifer!

Det var otroligt trevligt att träffa nytt folk. Då vi inte kände någon av dem vi kom till (kände inte ens den vi fick inbjudan av) så kändes det till en början lite konstigt att komma dit. Det var ju inte fest eller så, det var kanske åtta personer som satt i vardagsrummet och kollade på Sverige-Danmark. Så visst, det kändes först som man inte riktigt passade in där eller hur man ska säga. Men det ändrades snabbt! Man började prata med lite olika människor och tillslut så hade vi riktigt riktigt trevligt! :) Hoppas verkligen man träffar dessa personerna igen! Och chanserna är rätt goda får jag säga..!

Nu ska jag sätta mig och läsa nån slags Brookback mountain grej som vi måste kunna imån till engelska lektionen.

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar