lördag 10 oktober 2009

Lördag

Oj oj oj, nu har jag städat, bytt lakan, duschat och sitter nu i mitt nystädade rum och känner mig jättefräsch! Eller något sådant.. Mamma ropar på mig och säger att jag ska komma ner och baka. Orkar inte det! Varför ska det alltid vara så att om man gör en sak bra en gång så ska man sedan behöva göra det VARJE gång det ska göras?! Mamma och pappa ska ha gäster ikväll och hon vill ha Pavlova till efterrätt. Det är en slags australiensisk efterrätt tillhörande den australiensiska national rätten eller något sådant. En gigantisk hemmagjort marängbotten och på toppen lägger man ett lager grädde och sedan bär. I australien åt vi det med passionsfrukt, litchi och andra sådana exotiska frukter men här hemma i Sverige har vi hallon och blåbär på istället. SUPERGOTT! Men varför måste just jag göra det?! Jo, därför att jag, dumt nog, erbjö mig att göra den en annan gång då vi skulle göra den för första gången och då blev den tydligen supergod. Och bara för det så har jag fått göra den alla gånger efter det också. Inte rättvist! Kanske borde misslyckas med mening för att sedan aldrig mer behöva göra den. Jag vill bli bannlyst från kakbakandet!

Sedär ja! Nu kan jag stoltsera med en helt ny genre här på min blogg! Nämligen laga-mat blogg. Tror inte det blir någon vana dock! ;) Så don't worry!

Ikväll ska jag och Felicia äta hemma hos mig tillsammans med våra gäster och såklart min familj. Sedan efter det ska vi nog dra till Härlanda då vi fått en inbjudan av en som heter Erik! :) Dessvärre får jag partaja nykter! Det var illa nog att jag inte höll mitt löfte till mig själv om att inte dricka på ett tag igår... När pappa och Anders bar in cider efter cider till mig så kunde jag inte riktigt motstå det.. Men ikväll är jag stark! Kan i alla fall bli mycket trevligt. Sebastian är även i gbg på gig under kvällen och vi bestämde oss för att höras av om det händer något kul. Så kanske att vi träffar honom också! Vem vet...



Var bara tvungen att lägga ut en bild på denna lilla grodan från igår. Han var jätte busig när han åt ostbågar. Han blev jätte gul och smulig runt munnen och på händerna. Så sträcker han sig fram mot mig för att ta tag i mina kinder och pussa mig. Kan säga att jag med nöd och näppe han sätta stop för det precis innan det var för sent. Var nämligen inte jättesugen på att bli helt nergeggad i ortbågar fem minuter innan jag skulle dra! Haha , och när jag tvättat bort allt smuts på honom så var det plötsligt inte lika intressant att pussas längre, undrar varför? Ungar i den ålder är så himla lustiga! Om ett år kommer det inte vara lika kul längre. Då kommer alla frågor så som VARFÖR? VARFÖR GÖR DU SÅ? VARFÖR ÄR DET SÅ? osv osv..

Dags att gå ner och baka nu som sagt. Jippie..!

kram
L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar