fredag 23 oktober 2009

Ett litet ensamt troll i skogen!

Ja, det är ungefär vad jag känner mig som just nu, ett litet ensamt troll i skogen! Jag har varit sjuk de två senaste dagarna och bestämde mig därför för att åka hem till min farmor och farfar som bor ute i skogen utanför Stenungsund.

Farmor och farfar skulle iväg på party ikväll så just nu sitter jag ensam hemma hos dom och väntar på att pappas bror Martin ska komma och hämta mig. Han är just nu på gymmet den grisen ;) Och här får jag sitta ensam och skrämma upp mig själv.
Jag har någon konstig reflex att när ett hus är i en viss storlek så blir jag jätte nojjig av att vara ensam i det. Detta huset är ett exempel. Det är inte överdrivet stort men det finns masssa små rum och skrymslen överallt att jag blir helt paranoid och tror att det ska gömma sig ett spöke bakom nästa hörn typ.. Det är lite jobbigt. Jag hoppas verkligen att Martin kommer snart!

Men jag har varit med om mycket mycket värre i ett annat hus. Mina grannar (dem är som min mormor och morfar) har en gammal ombyggd tågstation på österlen i Skåne där dom bor för det mesta. En gång när jag var där så skulle jag vara ensam på stationen fram tills 01:00 på kvällen då dem skulle på någon tillställning. Huset är cirka 300 kvadratmeter stort plus att tomten är gigantisk och de närmsta grannarna bor typ tre km bort. Gissa om jag var skräckslagen när mörkret lade sig och jag kunde höra alla olika sorters djur utanför! Som grädde på moset spökar det PÅ RIKTIGT i huset. Jag satt ihop tryckt i soffan på övervåningen och trappan var cirka fem meter ifrån mig. Hela tiden lät det som någon var påväg upp för trappan. Och hundskrället jag hade med mig i huset gick och gömde sig på toaletten så där satt jag ensam och övergiven helt skräckslagen! Efter denna incident har jag alltid gjort klart för mig att dem inte kommer lämna mig ensam i det huset en minut när jag åker dit.

Martin har forfarande inte kommit hem och jag som läängtar efter alla godsaker farmor köppt till mig och Martin som vi ska ha ikväll när vi är emsamma. Snacka om att skämma bort oss säger jag bara! Tidigare under dagen när jag pratade med henne på telefon frågade hon mig om jag ville ha något godis ikväll när jag kom. Jag sa att det var ganska lugnt men att hon gärna fick köpa en liten chokladmit åt mig. När jag kom hit hade hon köpt revben, potatismos, chips, damsugare, kanelbullar, godis, naturgodis, choklad och maaassa annat gott så som vindruvor.

Nu kom martin! Frossa dags!

ha en fin kväll, det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar