måndag 12 oktober 2009

Låter jag som en gammal tant nu?!

Åh herregud så trött jag är just nu!
Sitter och försöker plugga men det går verkligen inte. Har sådan huvudvärk och är så trött att jag inte ens förstår vad det är jag försöker läsa. Har inte ätit så mycket idag så kanske är därför jag är så trött. Fick i mig en sandwish på väg hem från skolan som delades ut på drottningtorget. Det var riktigt gott kan! En vaniljbulle gick ner i skolan förut också. Fast bara mitten av bullen dock. Det där vaniljkladddet i mitten är så sjukt gott men kanten kan någon ta och stoppa upp någonstans.

Fick precis ätit middag i alla fall. Mamma hade lagat panbiff och potatismos med lingon UTAN brunsås. Skällde ut henne lite för det. Jag menar, man kan inte äta det utan brunsås. Det är ju den som gör att allt blir så gott. Hon sa lite smått kaxit att jag fick laga min egna brunsås om jag ville ha det. Då blev jag ännu mer irriterad men orkade inte med någon diskussion utan satte mig istället tyst ner och åt upp..

Skulle egentligen kunna ladda upp lite nya bilder från skolan idag men det har jag ingen ork till. Bara tanken av att gå upp för trappan och hämta överföringssladden är uttmattande! Sam, den roligaste killen i min klass för övrigt, tog min mobil idag när vi satt några stycken i matsalen och pluggade. Han började fotografera som en galning. Då min kamera är ganska så värdelös så får jag lov att säga att bilderna inte var jättevackra.

Som vanligt när Darian är i närheten kom vi in på en diskussion om hurvida jag är rasist eller inte. Jag säger bestämt att jag INTE är det medans Darian säger att jag är det. Visst fine, Darian säger det med glimten i ögat och menar inte att jag är det egentligen. Men det är verkligen så att bara man säger att man är från Torslanda så är man rasist i andras ögon. Det är verkligen svin jobbigt. Jag menar, jag har absolut inga sådana tankar och därför känns det sådär när man går i en skola som är ganska så invandrartät att folk i koridoren säger "Hej rasist" till en när man kommer gående. Det har ifs blivit mycket bättre, i början var det mycket mer vanligt att detta hände. Men det känns ju som ett påhopp för mig eftersom att jag själv tycker att alla människor är lika mycket värda, oavsätt härkomst. Och en annan sak är att det inte finns mer rasister i Torslanda än någon annan stans. Det som finns är är blöjnassar. Sådana som inte har något liv och för mycket fritid och därför ser detta som en "kul grej" - att gå runt på stan och kaxa mot så kallade "blattar"... Jag menar, det är nog dags att växa upp nu Torslandabor! När det till och me gått så långt att folk med utländsk härkomst (som nu bor i torslanda) går runt på stan och delar ut flygblad åt rasistiska grupper kan man u verkligen börja undra vad som är fel! Kan inte säga med 100 % säkerhet att det är sant då jag bara hört det skvallras. Men det skulle inte förvåna mig om detta är sant. Ni måste fatta att ni inte är tuffa! Ni skämmer ut er själva när ni argumentarar för eran sak. Ni har inget att komma med och ni vet framför allt inte vad det är ni pratar om många av er! Så länge alla håller sig till lagen så är alla lika mycket värda - svensk som utländsk.

Nu känner jag att jag låter för mycket som en predikande gammal mormor så därför är det nog dags för mig att lägga ner detta och göra något mera vettigt. På tal om gammal så fyller pappas lekkompis Patrik 40 år idag. Skickade precis ett sms till honom som löd "Grattis din gammle gubbe!" Svaret: "Tack! Jag är bara 22!".
Ja, det går ju att drömma.. Jag är mer orolig för att han nu när han fyllt gammal ska börja betee sig som en gammling också. Tror nog aldrig han ändras dock...!

Som sagt, dags att göra något vettigt. Men tanke på min huvudvärk blir det nog sova.

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar