söndag 4 oktober 2009

Söndags middag!

Pappa och Patrik var som jag nämnde tidigare hemma hos oss idag och fixade med massa gammal fisk för att sedan använda som lockbete när dom fiskar hummer. Det enda negativa med det är att det luktar så förfärligt äckligt! Tänk vanlig äcklig fisk doft gånger tusen då det är ruttet!! Uhäää! Det kunde alltså luktat godare när dem sedan kom in och satte sig i soffan för att kolla idol repriserna med mig, Frida och mamma.. Det var trevligt värre. Barnsligare 40 åringar får man leta länge efter! Patrik blev sur på mig och Frida när vi satt och dreglade över Peter Jideh och Jury-Andreas. Han tyckte hellre att vi skulle dregla över honom tydligen.

Patriks fru, Annika ringde och sa att vi allihop var välkomna hem till dem för att äta middag. Då det dagen innan varit stor Oktoberfest på båtklubben hade dem massvis med goda rester kvar att bjuda på. Det var gulash soppa, potatissallad, kycklingklubbor, korv, massa ostar, bröd och svin god efterätt - äpplekaka! Var dock alldeles för mätt för efterätt så fick väl i mig cirka en tugga eller något.. Trevligt var det i alla fall. Vi satte oss i soffan och frida tog fjärrkontrollen och satte på idol (för ungefär femte gången denna helgen), då fick Patrik sig ett spel och satte på nyheterna istället. Så där satt vi, åtta personer, och kollade på nyheterna som en enda stor familj.

Nu sitter jag hemma och funderar på vad det är för fel på mig, varför jag inte kan bli sur?! På min familj kan jag bli riktigt förbannad och skrika och gapa. Men inte när andra människor gör fel!? Måste ändra mig. För folk ska fan inte få tro att dem kan göra vad som helst och att jag sedan inte blir sur. Inte okej. Men alla kan ju inte vara sura heller... Förutom att sitta och tänka så lyssnar jag på AQUA. Snacka om flashback! När jag var mycket yngre så fullkomligt älskade jag Aqua. Men mest av allt älskade jag Spice Girls så klart. Varje torsdag åkte alltid mormor med mig ner till färjelägret till kiosken och köpte "Spice Girls bilder" som jag sedan fyllde mitt Spice Girls album med. Självklart hade man massvis av dubletter vilket inte var så kul. Men det löste man genom att springa bort till grannarna i min ålder för att byta bilder. Det var nog min roligaste sysselsättning på den tiden. Hittade ett sådant album här om dagen och det var riktigt kul att kolla på. Gissa om jag var glad när spice girls återförenades förra året!? Men dom splittrades ju innan det han bli någon grej av det, det var nog kanske lika bra..!

Nu börjar jag känna att Aqua låtarna börjar bli lite tråkiga så nu ska jag kolla på en Wallander film jag lånade av Anders igår!

Hoppas alla får en trevlig skoldag i morgon! Det kommer inte vi på Kunskap ha då vi har studiedag i morgon :D Så i morgon blir det att sova länge!

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar