måndag 5 oktober 2009

Glad!

Det finns faktiskt ingenting som gör mig så glad som när man kan hjälpa någon komma upp på fötterna igen eller när man kan få någon att förstå att den faktiskt betyder någonting och att varje sekund av dess liv är betydelsefull! Har man lyckats få in det i skallen på någon som kanske inte riktigt är på sin rätta plats i livet för tillfället ska man vara sjukt stolt över sig själv men framför allt stolt över sin vän. Idag fick jag i ett samtal med en kompis bekräftelse om att det jag sagt faktiskt har fått denna person att tänka efter! Kändes så skönt att man på något vänster kunnat påverka denna personen till något bättre och oj va stolt jag är över min vän! När du visar att du faktiskt kämpar så blir min motivation till att hjälpa dig ännu större! Om man försöker få någon att inse något men att den ändå inte bryr sig så skiter man tillslut i att försöka hjälpa. Det är inget kul om man inte får någon respons, om vännen inte bryr sig om att man bryr sig! Men idag kändes det helt tvärt om och det gör mig så lycklig!

Idag fick jag även ett vykort i brevlådan från min älskade vän Sarah. Hon går på det seglande gymnasiet och spenderar därför flera månader i sträck ute på havet. Första gången var hon med sin klass i Västindien och gottade sig och nu seglar dom runt i Europa. Har inte träffat henne på snart två månader och OJ vad jag saknar henne! Hon skrev i sitt brev att hon hade det bra, det gör ju i alla fall att jag inte behöver vara orolig. Men nu börjar det allt bli dags för henne att komma hem. Vill höra allt om hennes resa och vill berätta precis allt som hänt här hemma medan hon varit borta!

Jag satte mig ner och skulle försöka lösa några matte tal för en stund sedan och förvånades faktiskt över mig själv. Klarade ofantligt många fler tal än jag kunde hoppas på. Så jag kanske åtminstone kan svara på några frågor på provet på onsdag. Det skulle ju inte vara helt fel.

Kvällen fick sig en total vändning. Från att under dagen gått runt och varit små deprimerad över det ena och det andra fick jag plötsligt massa energi och styrka! Det är nästan så jag ser fram emot morgondagens skola! Linda smsade mig förut och frågade om jag ville med henne till Tobbe, men var tvungen att tacka nej pga att jag har massa plugg. Skulle vara skönt att kunna roa sig någon dag på veckan men det känns inte som om man har tid till det för tillfället. Det är ju tydligen väldigt viktigt för skolan att man stressar igenom alla arbeten nu IFALL att hela skolan skulle drabbas av svininfluensan och ligga hemma halv döendes allihop... Så nu är skolan igång på högvarv och jag försöker att inte stressa upp mig. Men som sagt, att kunna gå ut och ha kul en måndags kväll hade varit trevligt, även om det känns väldigt långt borta just nu.

Trevlig måndagskväll allihopa, nu ska jag dricka vanilj te med honung!

L





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar