lördag 10 oktober 2009

Marstrand!

Godmorgon!

Idag är jag sjukt trött och har huvudvärk men men. Hade så sjukt trevligt igår, så det är värt det!
Efter att jag passat klart Gustav åkte jag och mamma med Anders, Anneli, Anders och Anneli (ja, två par med exakt samma namn) till Marstrand. Där mötte vi upp pappa. Tog färjan över till ön och gick upp mot Carlstens fästning.

Stefan Andersson konserten vi skulle på var även som en liten teater där folk var utklädda till fångar som satt på fästningen å på 1800 talet eller vad det var.. Så helt plötsligt satt det en kille på muren med trasiga kläder, inga skor och blod lite överallt- Lasse Maja. Sedan när man stod i kön för att komma in dök det upp en tjej som tiggde pengar. Även hon hade trasiga kläder och såg ut som att hon skulle dö typ när som helst. Svin coolt var det! Fast jag fick lite panik inne på fästningen då dem dök upp. Allt kändes så verkligt och det var mörka gångar och läskigheter överallt! Jag är helt säker på att stället kryllar av spöken! Tänk alla tusentals människor som levt och sedan dött på fästningen. Vissa dog av hängning, vissa av självmord, vissa av sjukdomar och svält. Jag sätter mitt liv på att dem går igen där inne... Så jag kan lova att det var läskigt när jag under föreställningen skulle gå på toaletten en trappa ner. För att ta sig till toaletterna var man tvungen att gå ner för en liten trång trappa där det var hyfsat mörkt och endast omgett av sten. Stentak, stenväggar och stengolv. Jag var rätt skakis då kan jag lova.

Det bjöds på tre rätters middag mellan de olika akterna, jättegott! Stefan Andersson var helt fantastisk!!! Han hade två andra män med sig som stod vid hans sida hela uppträdandet och sedan var det några olika tjejer och dem som var med och spelade fångar och militärer som var med oh sjöng! Jätte häftigt!

Det höll på från 19 till 01. Så när man väl skulle ta sig ner till färjan igen var det kallt kan jag säga! Men åh vilken trevlig kväll! =)


Kunde inte ta så mycket bilder å jag glömde min kamera hemma och min mobil tar inte så jättebra mörkerbilder. Men en fin bild på mamma och pappa fick jag i alla fall!

Idag är jag svin seg så för tillfället ligger jag i soffan. Ska nog sova någon timme och sedan städa.. Ikväll ska jag träffa Felicia som jag saknar så mycket! <3

Have a nice day!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar