lördag 24 oktober 2009

Matvrak!?

Nu har jag kommit hem från farmor och farfar. Blev inte att jag var där så länge. Kom på eftermiddagen igår och åkte hem efter frukosten i morse. Hade massa att göra här hemma så hade lite riktigt tid att vara där.
Tog tåget hem i morse. Det var ingen rolig resa kan jag säga. Efter att inte ha sovit så mycket i natt då jag sov i samma rum som farmor som snarkade som bara den tänkte jag att jag kunde ta igen mig på tåget.. Men icke! Jag satte mig i fel vagn märkte jag ganska så fort. En unge satt framför mig och tjatade med sin farmor hela vägen till Göteborg. Hon var inte tyst en minut! Jag var inte på humör för att lyssna på en 3 årings synpunkter på pyramider, Afrika och allt annat mellan himmel och jord. När hon högt och tydligt började sjunga en sång på engelska trodde jag att jag skulle bli tokig. Men jag klarade det!

Igår kväll när Martin äntligen kom hem från sitt gym åkte vi hem till honom med en hel påse med godsaker som farmor köpt. Vi mölade först i oss en påse chips, sedan proppade vi i oss revben och efter det damsugare och godis. Jag tänkte att jag inte skulle äta något mer på hela veckan då jag åt så mycket igår. Men idag när jag kom hem sa pappa att jag och Frida skulle åka bort till pizzerian och köpa oss en pizza. Väl hemma igen slängde jag i mig HALVA pizzan på mindre än tio minuter. Jag tror det är fel på mig! Allvarligt fel också.. Usch! Fast å andra sidan har jag städat massvis nu på dagen och jag har hört att damsugaren kan göra att man gör sig av med några hekton!

Ikväll ska jag kolla film med Felicia och Johan. Men innan dess ska jag käka middag med mamma, pappa och Maria... Som sagt, en jävla massa ätande.

Om du känner någon som behöver gå upp i vikt - säg till mig så skickar vi upp personen till min farmor i några dagar. Jag lovar att det funkar!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar