onsdag 21 oktober 2009

Sarahs hemkomst!

Idag har varit en jättemysig dag. Hade satt klockan på 06:00 men var helt slut när jag vaknade av alarmet att jag ställde om den och sov i ytterligare två timmar. SKÖNT! Väl framme i skolan får vi reda på att två av dagens fyra lektioner är inställda. Men då den första och sista lektionen på dagen inte var inställda fick vi ändå vara i skolan mellan tio och halv fem. Men slapp dag som fan. Drog in till stan och åt thaimat som Gurpans mamma bjöd på. Sedan drog vi tillbaka till skolan och såg film och lite sådant.

Efter skolan åkte jag till Mölndal. Åkte hem till min kompis Sarahs mamma, Carina. Jag skulle nämligen åka med Carina och David (Sarahs bror) till Landvetter för att hämta upp Sarah som i två månader varit ute och seglat omkring i Europa med skolan. Detta var ett kärt återseende kan jag lova! Några tårar rann på min kind av lycka av att få krama henne igen! Men mellan det att jag kom till Carina och tills dess att vi skulle åka till Landvetter flygplats var det några timmar som skulle spenderas. Carina bjöd på kaffe och mackor (med julskinka! Mums!!!) och vi satt och pratade om exakt allt möjligt i över två timmar. Jätte mysigt! Jag fullkomligt äääälskar Sarahs mamma. Hon är hur underbar som helst. Går att prata med henne om exakt allt. Och likheten mellan henne och Sarah är fruktansvärt stor! Nästa år när Sarah åker iväg på en långresa igen så ska jag nog faktiskt umgås lite mer med Carina , då känns det som man har Sarah med sig i alla fall ;)

Det var i alla fall otroligt skönt att se Sarah igen. Klar man har oroat sig när man läst om stormar dom varit mitt inne i och så vidare. Det var en lättnad att se henne vara precis som förrut.





När jag och Gurpan var inne i stan idag gick vi in på Peak och fann denna jackan som vi båda föll för. Den var skit tuff och materialet var något av det goaste jag kännt. Tänkt dig dun fast hundra gånger mjukare. Okej, det var dun men en väldigt speciell variant av dun. Denna jackan kan bli min för 4000 kronor. Känns rätt ovärt att lägga så mycket på en jacka (tror mina föräldrar delar min åsikt på den punkten;)) så det får nog bli att jag äger denna jacka i mina drömmar. Det negativa med den var att om man haft på sig den och sedan tagit av sig den och därefter tagit i något som leder ström så kan jag garantera sig att man får små stötar! Detta var jag och gurpan med om några gånger när vi testade jackan och det var ganska irriterande.

Nu är det sova! Puss och godnatt

1 kommentar:

  1. HAHHAHAH NEJ!!!!!!!! , jag älskade stötarna, tycker det var det roligaste som någonsin hänt. kram från en snel hest

    SvaraRadera