onsdag 14 oktober 2009

Vattenläcka

Jag slapp min otroligt långa skoldag som jag pratade om att jag inte skulle orka tidigare! Detta på grund av att skolan helt plötsligt började läcka en himla massa vatten.

Jag satt inne i ett klassrum och snackade med några kompisar och när jag skulle gå därifrån så ser jag plötsligt hur rektorn står med en mopp och försöker svabba bort någon svart vätska som låg på marken. Det kom bara mer och mer och plötsligt kom en lärare inspringande och sa att vi var tvugna att gå ner. Det var en vattenläcka och det forsade ner fatten från våning tre ända ner till våning ett så småningom. Efter att ha stått utanför skolan en stund fick vi veta att vi var tvugna att gå hem, till ungefär alla elevers glädje! Skolan är även avstäng i morgon och ingen vet hur det blir framöver.

Mitt kemiprov jag har pluggat ihjäl mig till som vi skulle ha idag blev därför inte av. Nu känner jag bara att jag skiter i skolan dessa två kommande dagar och återkommer som "pluggis" någon annan dag. Slappa, sova, äta chips och kolla film är vad jag ska göra ikväll.

L

1 kommentar:

  1. Men, haha, vad bra då att ni redan ligger så långt före i alla ämnen då, så att ni inte missar något ändå! ;)

    SvaraRadera