fredag 26 februari 2010

Highwayman

Spelas på hög nivå i vårt hus för tillfället. Pappa har blivit galen i dem, jag förstår han. Dock blev jag galen i Hoffmaestro för flera månader sedan och har liksom lyssnar sönder alla låtarna. Känns alltså lite passé. Idag hade vi bokseminarium i skolan. Det gick ganska bra. Jag berättade om boken jag läst och det kändes i alla fall som om min lärare var intresserad av boken jag läst. Hade en sjukt lång håltimma idag. Jag och Malin gick bort till scandinavium och hämtade ut mina Green Day biljetter. Den 5 juni smäller det!!!! Vad jag inte riktigt tror att folk fattar så är jag sjukt intresserad och galen i musik och mina framtidsdrömmar är att även få arbeta med det. Jag vill inte så på scen utan jobba med saker runt om scenen eller musiken. Roddare, tekniker, producent och allt sådant är jag väldigt intresserad av. Pratade med Eric idag och han sa att jag nån gång kunde få vara med och se hur det går till som tekniker, det hade varit jätte kul! :) Men oroa er inte, jag ska bara titta, och inte röra! ;) Eller...? haha!
Mötte upp mamma efter skolan i amhult. Vi kollade lite affärer och sedan handlade vi mat. Träffade även Felicia som jag saknat så mycket! Stog och tjöta lite med henne och Julia innan jag handlade med mamma. Jag höll på att garva ihjäl mig när hon berättade om en gammal gubbe som hade en konversation med en random tjej på bokhandeln. Gubben verkade lite knäpp enligt mamma, kanske sinil eller något liknande. Konverstionen löd:

Gubben - "Jag får säga grattis!"

Tjejen - "Va? Till vadå?"

Gubben - "Barnet så klart!"

Vad som bör noteras är att dem inte kände varandra och att tjejen som kanske var i min ålder absolut inte var gravid! Hon hade en vinterjacka på sig, dem är stora för fan! Hon hade hur som helst fått sig ett bryt, och det kan jag förstå. Jävla gubbe! haha. Anledningen till att mamma berättade detta var för att gubben även befann sig på ica när vi var där. Jag kan lova en sak, jag höll mig långt borta från denna man med tanke på min gigantiska jacka.

Snart kommer förhoppningsvis Malin och då blir det fredagsmys!

Med all kärlek, Lollo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar