söndag 24 januari 2010

Städdax!

Ytterligare en dag då jag är uppe ganska tidigt. Vaknade vid halv tio. Pappa skulle åka till sommarstugan på orust och innan dess var jag tvungen att åka till maxi och fixa med lite saker så fick gå upp tidigt innan han skulle åka. Nu känns det inte som någon idé att somna om direkt. Ska städa, plugga och sedan dra till stan och fika! :)

Gårdagens hockeymatch började bra men slutade ganska illa. Efter första perioden stod det 1-0 till frölunda. Men efter det så stod det 3-1 till Modo ända in i slutet på tredje perioden då frölunda som tur va lade ett mål. Matchen slutade alltså med 3-2 till Modo. Det slutade även med storbråk! En bår bars in på isen för att en kille hade blivit rejält slagen. Slutade dock med att han inte ville lägga sig på båren utan istället ville ha revanch! Joel fick lugna ner honom, så det slutade lugnt. Men shit va det var livat en stund. Tio killar i en stur klump som slåss och vantar, hjälmar och andra skydd flyger över isen. Vet inte om jag tycker det är löjligt, eller rentutav sexigt...? ;-) Killarna är ju trots allt vuxna... Kanske är mer löjligt än sexigt att man börjar slåss som småkillar då. Jag vet inte..

Skulle eventuellt dragit ut med Ninni efter matchen men det blev inte så, slutade med att jag åt middag hos patrik och annika klockan 23.

Städdax!

puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar