tisdag 19 januari 2010

Tankar

Att ligga hemma i sängen och vara sjuk är inte bra för någonting, möjligtvis att man blir frisk då. Men att inte ha något att göra gör att en miljard tankar väller in i min hjärna och vill liksom inte ta sig ut igen. Att ha en massa tankar som man helst av allt bara vill förtränga är jobbigt, framför allt när dem inte går att förtränga. Att hela tiden ha något att göra gör ofta att man automatiskt förtränger allt, men när man har lite tomrum i planeringen, så att säga, väller det in en jävla massa tankar. Ofta tänker jag tillbaks på saker som hänt "in the past" men som jag ångrar och skulle vilja göra om, så att det slutat på ett annat sätt. Det är helt onödigt att tänka så, det som har hänt har ju liksom hänt och man kan inte ändra på något. Men det är ändå segt att tänka så. Jag har gjort misstag, som jag självklart ångrar. Men samtidigt får jag tänka att om jag inte hade gjort dessa "misstag" hade jag missat så mycket annat i livet, hade det varit värt det? Ja,...Nej? Antagligen inte..

I need you in my life, without you I'm nothing at all!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar