onsdag 17 mars 2010

En fruktansvärt trist eftermiddag!

Idag har helt underbara människor blivit av med sin far, farfar, man och svärfar. Jag tänker på alla er som sörjer Lasses bortgång idag... Jag sörjer med er. Livet är inte rättvist och vissa saker ska bara inte få hända. Man får försöka glädjas åt alla fina stunder man haft med denna person. Det är inte lätt, jag har varit med om samma sak. Det man får försöka tänka på är att personen inte längre finns kvar här på jorden, men i hjärtat finns den kvar. Kärleken dör aldrig...

Det blev en riktigt tung eftermiddag idag faktiskt. Först beskedet om Lasse som självklart gjorde mig ledsen. Blev ledsen av att tänka på att mina favorittjejer genomgår samma helvette som jag genomgick för cirka 5 årsedan.. Sedan berättade mamma om ännu ett dödsfall som hände igår. Mammas jobbarkompis man (Vi kallar honom Peter) jobbar på ett fritids. Han, hans jobbarkompis och alla barnen skulle iväg och bada eller något sådant. Plötsligt kommer en av ungarna springandes till "peter" och säger att jobbarkompisen ramlat ihop på rummet och det kommer konstiga saker ur hans mun. "Peter" sprang dit och han höll på att dö. Han gjorde hjärt- och lungräddning på mannen men han dog senare på sjukhuset. Jag blir så ledsen av att tänka på att ett litet barn var vittne till detta. "Peter" var i chocktillstånd och även här förlorade många människor en anhörig.

Jag vill inte ha några fler hemska besked så jag går faktiskt och lägger mig nu. Men alla människor där ute, ta tillvara på det ni har! Imorgon kan det vara för sent.

godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar