tisdag 16 mars 2010

Promenad, kladdkaka, fiskmåsar...

Jag gick ut precis i rätt tid idag måste jag säga! Precis när jag kom hem gick solen i moln och jag antar att temperaturen sjönk rätt rejält. Det var jätte härligt att gå en långpromenad helt by myself! Har tappat bort min sladd till telefonen så någon musik blev det inte heller. Jag gick i tystnaden och det var så skönt! Rensade lite tankar och bara njöt av solskenet. Gick till solariet på torget men tog bussen hem. Jag var helt tom i magen då jag glömde äta innan jag gick, så jag vågade inte gå hem ifall jag skulle bli snurrig som jag brukar bli om jag slarvar. Så åkte hem med bussen och åt. Pratade med Lisa på telefon under hela hemvägen. Saknar min lilla plutt! Kul att höra att hon haft det bra i Idre i helgen i alla fall :-)

Nyss när jag låg i soffan och kollade TV hörde jag massa konstiga ljud utanför huset. Plötsligt ringer det på dörren och där står syrran, Tove och massa av deras killkompisar. Snygga killkompisar! Grrr ;-) Dem bjöd mig på kladdkaka och vi satt och pratade lite. Jag brukar alltid reta min syrras killkompisar och riktigt påpeka hur snygga dem är. Men idag gick jag får långt! Idag klev jag över en gräns som inte ens jag borde kliva över! Jag sa till en av killarna att jag aldrig skulle banga att slicka av grädde över hela denna killes kropp! Tänker inte nämna några namn, hans flickvän kanske blir pissed! Observera att jag självklart inte gjorde detta!!! Tur att inte min lillasyster skäms över mig i första taget....


På vissa ställen är det fortfarande vinterväg medan det på andra är helt torrt..


Converse var inte det bästa valet på vissa stället. Var nära att trilla massa gånger. Men förvånande nog höll jag mig på fötterna hela vägen ;-)


Är inte jättenöjd med min mobilkamera. Men detta är i alla fall en bild på Tove och killarna som är ute i vår trädgård och leker med sprutgrädde. Denna sprutgrädde sprutades över en del av vår gräsmatta. En stund senare skriker Frida till och säger att vi har massvis med fiskmåsar på tomten! Surprise!? Eh nej... Kanske har inte dessa måsar fått mat på länge? Då får man ju i alla fall vara glad att man bidragit med något, även om jag avskyr fåglar mer än mycket annat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar