måndag 8 mars 2010

Kvinnodagen?

Vad menas med det egentligen? Ska kvinnor behandlas extra väl idag, få ha något att säga till om och bestämma? Ska det inte alltid vara jämlikt mellan de båda könen då? Trodde vi levde i ett moderniserat samhälle? Då borde det ju inte finnas en speciell dag kallad "kvinnodagen", eller? Jag menar, är resterande 364 dagar om året till för männen då eller? Vad jag vet finns inte nåt som heter "männens dag"... Eller gör det det? Äsch, det är ett jävla skit påhitt för att tjäna pengar, som vanligt! Samma sak med alla hjärtans dag. Ska man inte visa kärlek till dem man älskar jämt? Tydligen inte.. Bara en dag om året, bara en dag! Hur som helst har jag inte bemötts annorlunda idag bara för det, och det hade jag inte väntat mig heller.

Jag har varit på strålade humör idag! Solen gör mig glad, jag känner att jag har massa kärlek att ge och jag känner att jag omringas av positiv energi. Haha, hör du på mig? Det låter som om jag blivit störd. Kanske har jag blivit det också. Det finns inte så mycket i livet som saknas nu, allt jag behöver har jag och jag ser ingen anledning till ledsna miner.

med massa kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar