lördag 20 mars 2010

Min dröm

Jag skulle inte påstå att jag är stark, för det är jag verkligen inte. En ynka liten småsak kan få mig att falla ur mitt spår för att sedan få ett helvette att ta mig tillbaka. Men har man varit med om så mycket hemska saker och dessutom klarat sig, när de lika gärna kunde sluta så illa som det bara kan, så blir man ändå hyfsat härdad. Jag vill kunna vara en förebild för dessa unga tjejer som är påväg i samma spår som jag var i... Jag vill kunna få upp dem på rätt spår, få dem att finna en livsglädje och släppa allt hat. Jag vill att de ska känna sig hörda, respekterade och unika.

Till alla er som var med och räddade mitt liv - familj, kompisar, dåvarande pojkvän, läkare och lärare.
En dag, när jag blivit tillräckligt stark, vill jag bli som er och vara delaktig i att rädda någons liv.

Det är min dröm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar