söndag 7 mars 2010

Gårdagen var mycket trevlig - men sjuk.

Så rädd som jag var igår kväll kan jag lova att jag aldrig varit tidigare!
Dagen började med att jag mötte Lisa på Amhult. Vi satte oss på sushibaren för hon skulle äta lunch, vilket jag tyvärr redan hade gjort. Sushi är det bästa som finns. Vi åkte hem och degade i soffan efter det. Vi kollade lit epå tv, bland annat filmen "Tonårsliv". Kanske inte den bästa filmen i världen. Lagom till melodifestivalen kom Wall, Jesper, Fjonken och Daniel. Förvånandsvärt nog såg vi faktiskt hela melodifestivalen trots några sura miner ;-) Pernilla Wahlgren och Jessica Andersson till finalen! Efter melodifestivalen började massa sjukt hända. Vi skulle kolla på filmen "paranormal activit". Jag har sett den innan så den borde inte vara så läskig andra gången, tänkte jag. Men som sagt, massa sjukt började hända. I mitt hus! Wall och Daniel sa stup i kvarten saker som: "Jag såg nån i fönstret!", "Det är nån på övervåningen", "Det är en skugga i fönstret!", "Hörde ni den där dunsen?" Ja, vi hörde den dunsen! Vi hörde flera dunsar. Jag var på helspänn. Fick verkligen känslan av att det var något i huset. Och så började telefonen ringa.... Oavbrytet. Ingen var i luren när man svarade, det var helt tyst och det ringde konstant. Jag trodde jag skulle börja gråta. Det var skit läskigt. Tror man på spöken och andra onaturliga saker, som jag gör så kan man lätt få för sig att det verkligen spökar. Alla andra verkade helt lugna, bara jag som var rädd för telefonen. Haha! Var nog mer rädd för vad som hände i mitt hus än vad som hände på filmen. Men hur som helst bangade jag och Jesper filmen efter halva och spelade guitar hero istället. Då lugnade jag ner mig lite. När jag och Fjonken åkte och hämtade mamma och pappa hos sina vänner senare på kvällen berättade han för mig att det var han som ringt på dolt nummer en miljon gånger! Vad lättad jag blev! Hade han inte erkänt det så hade jag nog inte kunnat sova på flera månader.

Hur som helst hade vi en riktigt trevlig myslördag med trevligt folk! Vi kanske bara skulle sett en annan film... ;-)

puss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar